Hoe kan ik geheel vóórdat WinXP start, commando's uitvoeren?
Ik denk dan aan verschillende schijfcommando's (zoals, maar zeker niet alleen dat, 't verwijderen van index.dat files vóór elke Windows-start, 't pakken van registry-files uit een backup zodat alle wijzigingen van de vorige gebruiker weg zijn, etc. Dat laatste kan ook met reborn- of restore kaarten, maar dat wil ik dus juist nu net niet).
De gebruiker moet zo weinig mogelijk van de commando's merken of in elk geval niks zelf hoeven doen (zoals een selectie maken uit bootmogelijkheden).
Het betreft een FAT32 partitie waar ook Windows98-bootfiles op staan (bij 't booten kan dus ook worden gekozen voor een DOS-prompt op de PC).
Is 't bijv. mogelijk om eerst de W98-bootfiles te gebruiken en dan volautomatisch WinXP te starten zonder dat de PC weer gereboot worden?
Met W98 is 't zo, dat je bij 't opstarten kunt kiezen voor alleen een DOS-prompt. Als je dan win.com intikt, start ie alsnog Windows zonder te rebooten.
Met WinXP kan dat standaard niet, omdat WinXP niet meer DOS als motor heeft. Maar misschien zijn er INMIDDELS (nu, jaren later na de intro van WinXP) inmiddels truukjes bekend zodat 't toch kan?
Bijv. 't XP-bootadres aanroepen (middels een call via een com-file?) aan 't begin van de partitie?
Of een misschien een soort gedifferentieerde software-reboot?
Zodat je dus niet je hele Windows volledig hoeft dicht te timmeren zodat je niet meer plezierig kunt computeren.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.