Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Vituele geheugen?

Ik krijg sinds een paar dagen meerdere keren per dag de melding dat het Virtuele geheugen niet toereikend is...

Wat moet ik doen met deze melding?

Er word 2 x per dag een schijfopruiming uitgevoerd. Zoals deze is ingesteld om 23:59 uur en in de loop van de middag handmatig. Defragmentatie is automatisch ingesteld op 0:11 uur. Opnieuw opstarten gebeurd iedere dag om 5:30 uur ook automatisch. En er staan geen spellen op de harde schijf...

Iemand een idee hoe dan het Virtuele geheugen niet meer toereikend kan zijn?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
656
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik krijg hem tegenwoordig ook regelmatig. Klik hem weg en herstart programma... is wel lastig.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Heb ik ook last van gehad maar je kan het op de volgende manier oplossen. Dit doe je met de rechtermuisknop deze computer, eigenschappen, geavanceerd, instellingen prestaties, geavanceerd, wijzigen virtueel geheugen.

Daar klik je op aangepaste grootte, stel je begingrootte in op 1024, en je maximale op 2048. dan heb je ruim voldoende virtueel geheugen, maar je kunt natuurlijk ook kiezen voor minder, het is maar waar de problemen stoppen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

meer virtueel geheugen kopen :P

nee even serieus, je kunt in windows je virtuele geheugen ipv automatisch ook zelf instellen. Je moet hiervoor wel een aantal GB vrije ruimte hebben op je harddisk.

Hoeveel je moet instellen hangt af van je pc en hoeveel fysiek geheugen je hebt
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Virtueel geheugen kun je niet kopen.
Maar gewoon intern geheugen wel.
Tegenwoordig moet je hier minimaal 2 gig van hebben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het virtuele geheugen is schijfruimte die windows als geheugen gebruikt. RAM dat niet direct gebruikt wordt, wordt hier even weggeschreven.

Je kunt in windows instellen hoeveel Gb windows hiervoor mag gebruiken, zet dit eventueel op oneindig, of veel hoger als wat je nu hebt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding