Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wanneer je met een datakabel usb je laptop en PC met elkaar verbindt , kan je dan de partities van de aangesloten computer bewerken?

Kan dat zomaar zonder sync software?
Zijn er gevaren aan verbonden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

USB transfer kabels zijn niet betrouwbaar gebleken. Bovendien zijn USB transfer kabels erg zeldzaam - ik ken niemand die ze gebruikt. Weet je zeker dat je een USB transfer kabel hebt? Anders niet zomaar een USB-kabel tussen twee PC's doen!
Met een UTP-kabel kan je wel betrouwbare transfers doen. Synchen is gevaarlijk als je een foutje maakt in de software: als je instelt (en dat kan, afhankelijk van de synching-software) dat één van de apparaten altijd baas is, en je haalt die per ongeluk leeg, dan kan ie die lege map als 'baas' zien en die 'kopiëren' naar de andere harddisk, zodat die ook leeg wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Noch via een USB datakabel, noch via een netwerkkabel kan je (onder Windows) remote partities bewerken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, je kunt met een kabelverbinding tussen twee PC's, het maakt niet uit wat voor kabels, je kunt zelfs met een nulmodemkabel werken, niet de partities bewerken in de zin dat je iets aan de partitiegrootte veranderd of de partitie formateert (hoewel je met extern bureaublad nog wel een eindje kunt komen, je kunt dan allleen niet de systeempartitie bewerken).

Bestanden kopiëren (en/of verplaatsen) kan wel, maar daar zou ik inderdaad (zzoals mmm opmerkt) een UTP kabel voor gebruiken. Je moet er dan wel even op letten dat je een cross-cable (http://www.michaeljordan.nl/Cross%20Cable.html) gebruikt (nog niet alle nog in gebruik zijnde netwerkkaarten zijn in staat dit automatisch te verzorgen)

En ik kan het verhaal van mmm over sync software alleen maar onderschrijven. Ik zou eenvoudigweg kopiëren of verplaatsen met de verkenner.
rose
14 jaar geleden
Gewoon een utp crosskabeltje nemen dan ben je snel klaar zonder problemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing