Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb Windows 7 nu een tijd uitgeprobeerd, maar ik vind dat er maar weinig verschil is met Vista. Wat zijn uw ervaringen?

De systeemeisen zijn gewoon nog hetzelfde en inderdaad er zijn wat dingen toegevoegd en verbeterd, maar ik snap niet dat er zoveel mensen zijn die Windows 7 zo fantastisch vinden. Zeker in vergelijking met Vista. A.u.b. niet met Linux of OSX komen graag.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Nou, seven bijna veel lichter dan vista en zelfs xp, programma's draaien dus makkelijker. Vooral op de wat snellere pc's komt windows seven extra tot zijn recht.

vergelijking tussen seven, vista en xp
http://blogs.zdnet.com/hardware/?p=3236&page=2

Toegevoegd op 12-05-2009 12:56:00
ik bedoel bij de eerste zin natuurlijk 'veel lichter'
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Er is niet HEEL veel verschil in de interface van Windows 7 tegen over Vista. Maar onder de interface zijn toch heel wat verbeteringen aangebracht.

- Meer controle door de gebuiker qua User Account Control
- Wordt sneller wakker uit de slaapstand
- verbeterd energiebeheer
- Encryptie mogelijkheid voor USB-sticks
- Zoekfunctie zoekt nu in meerdere bronnen dan alleen je HD
- Verbeterde mogelijkheden om problemen op te lossen dmv de zogenaamde powershell.
- En er zijn nieuwe sneltoets combinaties toegevoegd.

Eigenlijk is het een stuk gebruiksvriendelijker geworden voor mobiele gebruikers.

Ik vind het goed dat de interface niet erg veranderd is. Dit werd ook een grote opstand bij de switch van xp naar vista. Well..
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Stelling:"Een OS kan alleen beter worden als de klantbehoefte wordt gepolsd en wordt meegenomen in de ontwikkelspecs voor een nieuwe en volgende versie. "

Naar mijn weten hebben ze dat bij Microsoft nog niet door. Tot die tijd zal het blijven aanmodderen. Waar ze overigens niet te lang mee moeten door gaan gezien het feit dat ze links en rechts door de concurrentie worden ingehaald op schaalbaarheid, gebruiksvriendelijkheid en snelheid.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk dat ze het bij MS heel erg goed door hebben.

Als je van jezelf weet dat je het niet zelf kunt uitvinden hoe het echt moet, kijk dan naar welke concurrenten het gewoon goed voor elkaar hebben en doe dat ook.

Zowel in Vista als nu al heel zeker in W7 kun je zo goed zien dat ze echt goed hebben gekeken naar Apple's OSX. Ga zo door, een dag zullen ze het snappen:) En het houd Apple ook weer scherp om de voorsprong te behouden.

Zo zie je heel goed de enorme voordelen van markt, van concurrentie. Ze bewegen allemaal zo'n beetje de goeie kant op. Met OSX voorop, dat wel.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing