Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is SnapShotEncryption? (Het heeft een web referentie toegevoegd zonder mijn weten)?

ik ontdekte dit SnapshotEncryption, die ineens 2 webreferenties heeft toegevoegd in referentiebeheer. Er staat microsoftinstalls achter.
Wat is dit ? Ik heb zelf dit niet gedaan, en waarvoor dient dit ?
Kaspersky en Defender geven geen problemen aan (virusscans)

Picture for question
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Snapshot Encryption is een functie die je soms tegenkomt in de context van cloudopslag of virtualisatie. Het houdt in dat er versies van data of instellingen worden opgeslagen die je kunt herstellen. Dit gebeurt meestal om ervoor te zorgen dat je gegevens veilig zijn of om back-ups te maken zonder dat je daar zelf veel werk aan hebt.

In jouw geval lijkt het erop dat je systeem deze functie automatisch heeft ingeschakeld, misschien als onderdeel van een update of installatie door Microsoft. Deze webreferenties kunnen verwijzen naar specifieke instellingen of onderdelen van die software die nu zijn toegevoegd aan je systeem.

Aangezien Kaspersky en Defender geen problemen melden, lijkt het erop dat alles veilig is. Toch is het goed om af en toe je instellingen te controleren om zeker te zijn dat alles naar wens is en dat er niets ongewenst is toegevoegd.

Wie heeft soortgelijke ervaringen met Snapshot Encryption? Hebben jullie tips over hoe je dit het beste kunt beheren?
een maand geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing