Video bestand openen (MP4 bestand) maar kan deze niet openen/ afspelen?

Ik heb met mn smartfoon een kort filmpje gemaakt van ruim 2 minuten. Op de smartfoon kan ik deze afspelen maar bij overzetting naar mn laptop kan ik dit filmpje niet openen / afspelen en krijg de volgende melding volgens bijlage. Terug zetten naar mn smartfoon gaat wel maar kan deze nergens terug vinden. heel apart allemaal. Wie kan mij daar een antwoord opgeven en een oplossing aandragen. En zal ik het filmpje ooit kunnen afspelen. Wie herkend dit probleem ondanks dat het een MP4 bestand is.
Bij een ander soort gelijk video bestand eerder gemaakt, ook MP4 kon deze wel afgespeeld worden. .
Heb al andere openings instellingen toegepast maar zonder resultaat. bv windows media player niks werkt.

Picture for question
TurfGraver
3 uur geleden
Wellicht eens optie 3 proberen eerst.
https://www.recoveryfix.com/blog/fix-videos-error-0xc00d36e5/#:~:text=Launch%20the%20VLC%20media%20player,errors%20in%20your%20video%20file.
LeonardN
2 uur geleden
Welke videospeler gebruik je op de laptop?
Sommige spelers doen idd meer aan foutoplossing dan de ander.
VLC probeert nogal eens wat. https://www.videolan.org/vlc/index.wa.html
soundstorm
2 uur geleden
Ik gebruik de standaard video speler op mn laptop maar heb ook de VLC, uitgeprobeerd, bestand geopend maar er gebeurd niks. Wellicht kunt u mij werkwijze geven.
LeonardN
een uur geleden
Je kan even kijken of de instelling die TurfGraver geeft aanstaat en dan nogmaals VLC proberen. Dat foutoplossen gaat dan vanzelf bij het openen.
SingingCoyote13
26 minuten geleden
misschien kan je het bestand converteren naar een ander formaat met een online video/mp4 converter. die online converters hebben heel vaak de meest ondersteunde formaten. apps die dit doen zijn meestal betaald. je moet een gratis versie vinden , via de webbrowser en dan het bestand uploaden en een of ander video formaat kiezen. dan converteren en kijken of vlc hem dan wel pakt
LeonardN
20 minuten geleden
Een andere methode is wellicht even de video over whatsapp naar iemand sturen (niet als bestand maar als video). Vaak wel iets mindere kwaliteit, maar dan heb je een ander bestand.
Ik zou ook even een nieuwe video maken en kijken wat daarmee gebeurt. Kan je die wel probleemloos afspelen op je PC, en was die ene video gewoon een enkele fout? Of zijn alle bestanden onleesbaar?

Geef als eerste antwoord