Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Samsung Galaxy Tab S: batterij loopt snel leeg + tablet optimaliseert bij elke keer opstarten, hoe voorkom ik dat?

Ik heb een (oude) Samsung Galaxy Tab S (SM-T800 met Androidversie 6.0.1 De batterij is al eens vervangen, maar loopt snel leeg en de tablet schakelt zichzelf uit bij 40%. Batterij geheel leeg laten lopen en weer opgeladen. Geen oplossing helaas, maar sindsdien start de tablet steeds met app optimalisatie (groen scherm) dat ca. 3 minuten duurt. Hoe en waar schakel ik dit uit?

2 maanden geleden
506
LeonardN
2 maanden geleden
https://ring-ring.nu/ufaqs/samsung/
Onder het koptje android 7 wordt het uitzetten van appoptimalisatie besproken.
vrerom
2 maanden geleden
Merci, maar ik heb geen telefooninstellingen op de tablet staan. Spaarstand en Extra energiebesparende stand stonden al uit. Ik kan dus nergens optimalisatie vinden laat staan uitzetten

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Apps niet open laten staan en apps die je niet gebruikt eraf halen.
Open de app instellingen, alle apps bekijken, tik op batterij. Tik bij batterijgebruik beheren op nu optimaliseren.
(Lees meer...)
2 maanden geleden
vrerom
2 maanden geleden
Geen verbetering. Ik gebruik de tablet offline voor lezen van boeken en strips en Killer Soduku. Meer niet. Meeste apps staan uit (of verwijderd). Bin batterij heb ik geen mogelijkheid deze te beheren c.q. optimaliseren. Wanneer de tablet niet gebruikt wordt sluit ik 'em af

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding