Mijn internet valt steeds weg. Ik moet de laptop steeds opnieuw opstarten. Wat kan ik hier aan doen?
Na mijn vorige vraag hierover heb ik inmiddels contact gehad met KPN. Er was iets niet goed met de afstelling van de koperleiding Dat is bijgesteld en KPN heeft ook voor sneller internet gezorgd. via hun centrale. Als ik dus internet heb is het meestal wel een stuk sneller maar het valt nog vaak uit.
Asus laptop met Windows 11 en wifi. Alle updates zijn uitgevoerd.
Ding is erachter te komen waar het probleem zit.
1. Puur internet
2. Laptop Daarnaast. Is het mogelijk om de laptop direct aan te sluiten op je router via een ethernetkabel (veel dunnere laptops hebben die mogelijkheid niet meer). https://www.linksys.com/nl/whats-ethernet.html Dit om uit te sluiten dat het om de draadloze verbinding gaat, ipv de internetverbinding.
In dit geval lijken de variabelen:
- laptop
- draadloze verbinding
- router
- internetverbinding je kan ook kijken of er iemand anders op hetzelfde kanaal zit van de draadloze verbinding door een app te gebruiken zoals wifi-analyser.
Hele goede tip van LeonardN om te kijken of het bekabeld wel goed werkt. De router is zelf moeilijk te testen. Die moet je aan KPN vragen lijkt me De laptop kan je vervangen (oftewel of een oude gebruiken of iemand anders vragen, wellicht de buren?). Ondanks dat de KPN al naar de verbinding heeft gekeken, kan het nog steeds zijn dat het bij hen ligt. Bij mij (ziggo) heeft het 13 monteurs gekost (dit is niet overdreven) voordat iemand er aan dacht om het kastje aan de straat te testen, daar bleek een kabel half los te zitten.
De monteur vertelde al dat de tv de internetsnelheid kan verlagen.
Een kabel is geen aansluiting.
De vraag is of je een ethernetaansluiting hebt, niet of je een ethernetkabel(kleur is niet per se geel) hebt. Of bedoel je te zeggen dat je op dit moment je laptop via een ethernetkabel aangesloten hebt op de ethernetaansluiting?
Als dat het geval is, en je haalt de ethernetkabel los, spring je dan over op draadloosinternet (WiFi). === Hier een afbeelding met 3 tekens.
-Wereldbol met "werkt niet" teken.
Uitgesplitst naar:
-Monitor met kabel (ethernetverbinding)
-Teken voor draadloze verbinding(Wi-Fi). https://support.content.office.net/nl-nl/media/d8ef5114-ab16-4b66-8da6-51becab05179.png
https://www.linksys.com/nl/whats-ethernet.html.
Is het probleem nog steeds daar? Als ik er over nadenk en als het klopt dat het probleem over is na opstarten laptop, dan denk ik nu even dat het wellicht in de laptop zit. Zou je onderop de laptop kunnen kijken en aangeven welke Asus het is. Vaak een reeks letters en cijfers. Bijvoorbeeld zoiets ASUS VivoBook 15 M1502YA-NJ110W
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.