Waarom wil mijn computer Windows 7 niet opstarten zonde de E: schijf, terwijl het besturingssysteem op de C: schijf staat? (Extra uitleg hieronder)
Vorige vraag was blijkbaar onduidelijk. Ik hoop dat het nu beter is.
dus...ik dacht...ik heb nog wel een lege 500gb SATA HDD in mijn systeem zitten. Dit is mijn voormalige C schijf.
Ruim een jaar gelden een SSD gekocht en daar W7 op geïnstalleerd. Daarna die oude HDD waar W7 op stond geformatteerd en klaar...niets meer aan doen. Heb er in die tijd ook geen bestanden op gezet.
Haal ik deze uit mijn PC zodat mijn vader kan testen of die WEL werkt in de andere computer waar we mee bezig zijn (zie andere vraag)..start mijn PC niet meer op.
Hij zegt "geen boot aanwezig..." HOE DAN? W7 staat op de SSD...die HDD is LEEG! Ik heb hem net nog geformatteerd.
Ik stop die lege schijf terug...en het systeem start netjes op...
Toegevoegd na 3 minuten:
Dit stukje: "Haal ik deze uit mijn PC zodat mijn vader kan testen of die WEL werkt in de andere computer waar we mee bezig zijn (zie andere vraag)"
Verwijst naar:
https://www.startpagina.nl/v/computers-internet/besturingssystemen/vraag/637245/windows-start-wel-dvd-installert
Ik heb PC(A) met HDD(OS A).
Ik duw HDD(OS A) in PC(B) en deze start niet op.
Ik duw HDD(leeg) in PC(B) nu start deze wel op.
rara hoe kan dat
Je hebt een tweede HDD in je systeem. Je haalt de HDD eruit > windows start niet
Je doet de HDD terug > windows start wel Dat is inderdaad vreemd. Wat nu als je de SSD loskoppelt?
Niet als je bedenkt dat het bootrecord zich op die drive bevindt. Is een instinker die veel mensen maken, die installeren dan Windows erbij zodat je een dual boot situatie krijgt waarbij de bootrecord nog op de oorspronkelijk drive staat, na verloop van tijd vervangen ze de oude drive en dan start niks meer op, en denken dan: ik heb toch windows 2x geïnstalleerd? dus moet na verwijdering nog één windows werken?
Een bootrecord overleeft een format? "Ruim een jaar gelden een SSD gekocht en daar W7 op geïnstalleerd. Daarna die oude HDD waar W7 op stond geformatteerd"
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.