Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom kan ik beter een laptop met W10 aanschaffen dan eentje met W7?

Laptop, windows

Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

Het OS is niet alles bepalend voor de keuze van een laptop, dat zou een zeer dom uitgangspunt zijn. Je daarom niet zeggen dat het beter is om een W10 laptop aan te schaffen t.o.v. W7.

Ik prefereer op ieder moment een i7 met W7 boven een i3 met W10 met voor de rest gelijkwaardige hardware. Wat W10 voor heeft op W7 is veiligheid, maar daar staat een zeer agressief patchgedrag tegenover, bovendien word je in W10 aan alle kanten bespioneerd, ik heb niets te verbergen, maar van dit soort praktijken word ik een beetje paranoia van. Dus zolang W7 wordt ondersteund met updates vanuit Redmond, dan is is W7 'my weapon of choice'

N.B: Je kunt beter naar de hardware specificaties kijken als je een afweging moet maken welke laptop nou beter is dan de andere, en dan later eens kijken welk OS het best bij je past.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Zoals reeds opgemerkt gaat het meer om de specificaties dan om welke Windows erop zit. Ik zou zelf niet meer kijken naar welke Windows meegeleverd wordt, aangezien je je opties wel erg beperkt wanneer je alleen naar Windows 7 notebooks zou kijken. Mocht je geen vertrouwen hebben in de privacy-gevoelige zaken die in Windows 10 zitten (en voor een flink deel ook in Windows 7, maar hier zijn mensen wat naïef over), dan kun je bijv. op youtube handleidingen vinden die gewoon precies laten zien wat je moet doen om die zaken uit te zetten.

Ik zag dat je verder ook vroeg wat je precies moest meenemen bij het maken van een goede keus tot de 500 euro. Kortom, wat zijn die specificaties waar ik het eerder over had. Welnu, dat als het om concrete specificaties gaat, een scherm met een goede resolutie (scherp) en een IPS-paneel (goede kleuren en inkijkhoeken), een SSD als opslag (is snel en betrouwbaar) en een redelijke hoeveelheid geheugen en een goede processor. Die laatste twee zijn echter typisch iets van de prijsklasse, dus je keuzen daar zijn beperkt. Verder zou je moeten kijken naar zaken als een goede bouwkwaliteit (niet altijd makkelijk te zien, maar je kan op basis van de reputatie van een serie een heel eind komen), een merk met een goede reputatie (is voor een laag budget niet altijd te doen, maar je kan geluk hebben).

Hoe dan ook, ik heb even voor je gekeken op basis van deze zaken en als resultaat komt er maar één optie uit: https://tweakers.net/categorie/496/laptops/producten/#filter:TYyxCsIwFEX_5c5vyEteHjEfIDg4OUqH2AYJlFJaEbHk340O0ulyzoWz4bakaTgNK-LViSFVISbm4DrCnO75Ut4ZkY1puJQ-n9ML0fMfy4TYYJ1zfyzjIy-ttMGJNd99prGFwcqCrhJEvd95y2p_3ulB9t5bC0KQ4Npd6wc

En dat is dus een apparaat dat alles heeft wat je maar hebben wil. Toevallig is hij net in prijs verlaagd, òf het is een tijdelijke aanbieding. Bij andere shops is hij namelijk een stuk duurder.

Toegevoegd na 3 minuten:
Voor de volledigheid, mocht je de site van Tweakers niet snappen: https://www.4launch.nl/product/382922/Toshiba-Notebook-Satellite-Pro-A50-C-147-15-6---i5-5200U--128GB/tweakers
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Windows 7 Raad ik wel. Als je een eerder gekochte license/DVD hebt, Als je nu een License/DVD gaat kopen, Ben je wel een beetje laat aangezien Windows 7 2020 Zal stoppen :-(
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing