Waarom kan ik beter een laptop met W10 aanschaffen dan eentje met W7?
Laptop, windows
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Omdat er amper nieuwe laptops te koop zijn die op Windows 7 draaien? En natuurlijk iets met verbeterde veiligheid en wat meer ingebouwde drivers.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
"Omdat er amper nieuwe laptops te koop zijn die op Windows 7 draaien"
Flauwekulletjes...het zal iets meer gedoe zijn dit te installeren, maar het is mogelijk.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Flauwekulletjes? Loop maar eens een BCC in en kijk wat er standaard op de laptops staat. Natuurlijk kan je het zelf installeren als je die behoefte heb, maar dan moet je apart een nieuwe licentie aanschaffen, ook moet je dan zelf het besturingsysteem installeren. Dat lijkt mij geen gebruiksvriendelijke optie voor de eindgebruiker, vooral als dit helemaal niet nodig is.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Max bedoelt standaard op w7 draaien. Roque bedoelt dat ook w10 geïnstalleerde laptops ook prima op 7 draaien.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Niet helemaal, ik probeer uit te leggen waarom Windows 10 misschien een betere optie is.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je zegt
"Omdat er amper nieuwe laptops te koop zijn die op Windows 7 draaien?" Maar je bedoelde waarschijnlijk te zeggen:
Omdat er amper nieuwe laptops te koop zijn waarop windows 7 standaard geïnstalleerd staat.
(dat zijn twee verschillende zinnen) Dat is deel van de discussie. Je kan dus wel zeggen:
"Loop maar eens een BCC in en kijk wat er standaard op de laptops staat." Maar dat is een irrelevant punt omdat Roque dat niet zozeer bedoelde, en hij had wel een punt omdat jij je niet correct uitdrukte.
"Omdat er amper nieuwe laptops te koop zijn die op Windows 7 draaien?" Maar je bedoelde waarschijnlijk te zeggen:
Omdat er amper nieuwe laptops te koop zijn waarop windows 7 standaard geïnstalleerd staat.
(dat zijn twee verschillende zinnen) Dat is deel van de discussie. Je kan dus wel zeggen:
"Loop maar eens een BCC in en kijk wat er standaard op de laptops staat." Maar dat is een irrelevant punt omdat Roque dat niet zozeer bedoelde, en hij had wel een punt omdat jij je niet correct uitdrukte.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
En ik probeer te weerleggen dat W10 misschien helemaal niet de betere optie is zoals Max stelt.
Want zoals met alle nieuwe OS'en heb je altijd te maken met kinderziekten, en die zijn er bij W7 wel zo'n beetje uit, kijk naar de OSX'en daar is altijd gel*l mee met de eerste release totdat de patches verschijnen, en als alles helemaal op orde is en alles draait flex in El Capitan komen ze met Sierra... en beginnen we weer van voren af aan...
En de manier waarop we dwingend actie moeten ondernemen in W10 op allerlei dingen vind ik ook onprettig, en altijd updaten wanneer het niet uitkomt... Kortom vernieuwing is niet zaligmakend.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
"Loop maar eens een BCC in en kijk wat er standaard op de laptops staat."
Wie zegt dat wat er standaard op staat ook hetgeen is wat er standaard op hoort te staan??
Misschien heeft de BCC meneer dat zelf wel gedaan omdat hij een lucratieve deal heeft met M$
Misschien heeft de BCC meneer dat zelf wel gedaan omdat hij een lucratieve deal heeft met M$
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nog iets anders. Officieel is de "omruil" periode afgelopen, maar een paar weken geleden werkte het nog wel. Dus eerst 7 proberen en dan alsnog naar 10 overstappen zal waarschijnlijk wel kunnen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Dennetak: Omruilen is voor typetjes die niet kunnen kiezen, en dat soort mensen kun je nooit tevreden houden omdat deze altijd het gevoel houden de verkeerde keuze te hebben gemaakt. Verdiep je in de keuze van een OS, weeg het af, maak een keuze en kom daar niet meer op terug dat leeft met de meer zwaardere keuzes in het leven een stuk relaxter...
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Roque: Soms gebruik ik een Engels woord en had ik eigenlijk een Nederlands woord moeten gebruiken en soms gebruik ik een Nederlands woord, zoals "omruilen" terwijl u het Engelse woord wil zien. Maw. omruilen door over te stappen van 7 naar 10. Keuze maken voor een OS? Waarom? Waarom niet meerdere keuzes hebben afhankelijk van de soort job (= werkzaamheid) of humeur. Ik kan kiezen tussen Win10, Xubuntu, PC-BSD en DOS (ja ook die nog). Ik ben een typetje dan juist wel kan en wil kiezen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.