Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik mijn Windows 10 key meenemen naar mijn nieuwe PC?

Op dit moment heb ik een PC uit 2009. Hier stond toen een legale versie van Windows 7 op. Toen Windows 8 uit kwam heb ik toen de sleutel gekocht voor Windows 8 professional.
Toen kwamen de updates, 8.1 en vervolgens Windows 10 Pro. Allemaal goed.

Nu ga ik een nieuwe PC kopen en hier staat automatisch Windows 10 Home op, maar ik vind Pro net wat fijner.

Is het dus mogelijk dat ik de key die ik nu heb (die legaal dus is) kan gebruiken wanneer ik mijn nieuwe PC ga upgraden naar Windows 10 Pro?

Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Volgens mij hangt het af welke versie je gekocht hebt voor Windows 8 Professional.
Een retailversie kun je meenemen naar je nieuwe computer.
Een OEM-versie echter niet. Die is gekoppeld aan je oude pc.
SimonV
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het antwoord van Simon klopt, je kunt een OEM key (licentie) volgens de Microsoft regels niet verhuizen naar een andere computer, ook komt deze te vervallen wanneer je iets aan de computer wijzigt, zoals een andere harddisk, extra geheugen, etc.

In de praktijk kun je de code echter best invoeren op je nieuwe computer maar zorg dan dat de oude computer niet meer gebruikt wordt. Als de activatie niet lukt, kies dan voor 'Activeren via de telefoon', dit is gratis en na het opgeven van heel veel nummers is je licentie opnieuw geactiveerd.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing