Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe verwijder ik verborgen mappen van een harddisk?

mijn c schijf staat propvol terwijl hij optisch (naast windows) leeg is. krijg steeds de melding "te weinig vrije schijfruimte" dit omdat mijn gebuikeraccount de schijf volduwt (word steeds groter ook) terwij jij dus "leeg" is heb alles wat zichtbaar is naar de d schijf gekopieerd en mijn gebruiker>menno proberen weg te gooien. maar ik was niet gemachtigd. hierna bij de instellingen volledig beheer aangevinkt maar daar was ik ook niet tot gemachtigd.

een lange uitleg omdat ik sommige antwoorde waar ik zelf ook op kan komen voorzie. de vraag dus: kan ik zelf dit oplossen of moet ik naar de een PC nerd die het fixt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je kan het gratis programmaatjes CCleaner gebruiken. Die kan op een veilige manier de HDD opschonen.

Elke keer als ik die gebruik (maandelijks) dan kan ik 600MB tot 2GB opschonen. Dus ik verwacht voor jouw die dit nog nooit heeft gedaan, veel meer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heel apart dat iemand hier op gemind heeft, het programma heeft zo'n beetje alles weggekregen. bedankt!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat is mooi, hoeveel heeft hij weggehaald, ik ben wel nieuwsgierig? Gebruik het ook voordat je defragmenteert of je virusscanner laat draaien. Dat scheelt onnodig zoekwerk. Voor mijn is het een onmisbare tool.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeker, heel goed antwoord. Dit pogramma schoont heel veilig op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
45 GB, ik gebruik avira maar die scant automatisch geloof ik
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat is flink en geeft je veel ruimte. Goed hoor, nu kan je weer een tijdje verder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+10

Andere antwoorden (4)

Verborgen bestanden zijn vaak systeembestanden van Windows. Die zou ik niet zonder meer weggooien (zelf heb ik ooit mijn io.sys weggemikt... kan het je niet aanraden).
Maar goed, als je echt wilt, ga naar je verkenner, ga naar Tools, kies voor Folder options, tabblad view, klik het rondje voor: "Show hidden files and folder" aan. Klik op ok.
Alle verborgen bestanden worden nu voor je zichtbaar en je kunt ze gewoon selecteren en verwijderen, maar nogmaals: pas hier mee op.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
LOL, je kunt jezelf als gebruiker niet wissen in Windows. Dus dat is niet zo gek.
Voer uit wat er in de volgende link staat en alles sal reg kom...
(Lees meer...)
AWM
14 jaar geleden
Controleer heel goed of er niet iets raars (zoals een virus) met je computer aan de hand is. Het klinkt wel heel vaag dat je harddisk, zonder dat je het weet, wordt volgeschreven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Dat doen TEMP-folders en Windows-updates voor je.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt, antwoordman. Het lijkt alleen een beetje extreem omdat de hele partitie volloopt. Tenzij deze extreem klein is (bijv 2 gb) natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
60 Gb iets van 20 GB voor windows en dus 40 GB onzichtbaar
Als je zeker weet dat jouw profiel helemaal niks belangrijks meer bevat kan je het op een speciale manier toch verwijderen. Als Menno inderdaad als enige gebruiker er is.

Start je pc op in veilige modus. Als het goed is, is dit met de F5 knop (anders F8, één van die twee is het).

Log in met Administrator (dit is de aller hoogste gebruiker die Windows automatisch aanmaakt tijdens een installatie).

(XP) Ga naar: Deze Computer -> C:\Documents and Settings\ en verwijder daar de map "menno".

Maak eventueel gelijk een nieuw Administrator account voor jezelf aan met "Menno".
Als je, je pc opnieuw opstart met je eigen account krijg je de meldingen van Rondleiding en alles wat je voor het eerst opstart na een schone installatie.

Hoop dat het lukt!

* Deze uitleg is voor een pc met één gebruiker.
(kan ook met meerdere gebruikers hoor..)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding