Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom kan ik niet upgraden van 32-bits besturingssysteem naar 64-bits, terwijl ik een 64-bits processor heb?

Beste lezer,

Ik ben in 2013 van Windows 7, 64bits OS (3GB RAM) naar Windows 8 overgegaan en heb laatst op mijn PC een schone installatie van mijn gekochte Windows 8 gedaan. Na installatie zag ik dat mijn PC 32-bits draaide, met uiteraard nog steeds de 64-bits processor.
Ik heb de 'optie' om te kiezen voor een 64-bits besturingssysteem tijdens de installatie niet meegekregen / gezien.

Wederom op mijn PC een schone installatie gedaan, Windows 8, productcode ingevoerd, etc, maar helaas geen 64-bits OS.

Doe ik iets verkeerd of moet ik wellicht tools/software of evt hardware aanschaffen om alsnog mijn van originele 64-bits systeem te upgraden?

Of vergis ik mij en kan mijn huidige W8 pro 32 bits systeem nooit een 64-bits systeem hebben gehad? (Ook ondanks dat ik een duo-core 64bits processor heb)

Alvast bedankt en zal uiteraard antwoord geven voor evt verdere info, indien nodig.

Mvg,

Dhr. R. De Haan

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als de keuze voor 64-bits niet is verschenen, heeft er altijd een 32-bits Windows gedraaid. Ook niet zo vreemd bij 3 Gb RAM aangezien dat het maximum is voor een 32-bits OS.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je kunt ook overwegen om naar windows 10 over te stappen.
want windows 7 is oke maar windows 8 of 8.1 vond ik een drama.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (3)

Beste R. de Haan,

U zou 64-bit moeten kunnen draaien. Hiervoor dient u enkel de 64-bit versie van Windows 8 te installeren en u heeft duidelijk de 32-bit oftewel 86x versie geïnstalleerd.

U zult dus een 64-bit versie van Windows 8 moeten vinden en deze installeren op uw PC. Het is niet mogelijk om een simpele optie te wijzigen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat hoeft niet. De uEFI kan ook 32 bits zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
"U zult dus een 64-bit versie van Windows 8 moeten vinden" Het enige wat ik op usb / dvd heb is een Windows 8 versie. Ik zie alleen tijdens de installatie geen optie voor 64bit versie. Wederom op mijn PC een schone installatie gedaan, Windows 8, productcode ingevoerd, etc, maar helaas geen 64-bits versie. Zal morgen contact opnemen met MS .
je zult de 64 bit installatie DVD er in moeten doen ipv de 32 bit
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is mogelijk om een 32 Bits besturingssysteem te laten draaien op een 64 Bits Computer , dat werkt altijd. Dat u geen keuze optie hebt om te kiezen tussen 32 en 64 bits zit meer in het feit dat alle versies van Windows apart ( 32 en 64 Bits ) verkocht worden. Waarschijnlijk is uw versie van Windows 8 gewoon een 32 Bits versie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image