Moet ik mappen overzetten van mijn oude pc naar mijn nieuwe als ze hetzelfde besturingssysteem hebben?
Ik heb mijn laptop met Windows 7 Premium een paar jaar als pc gebruikt dus die kwam niet meer van zijn plaats want alles zat daarop aangesloten. Nu heb ik een 2de hands desktop gekocht en die heeft ook Windows 7, ik weet alleen nog niet welke versie dat is. Maakt dat wat uit?
Wat ik me nu ook afvraag is of alle mappen die in Wordpad en de Bibliotheek zitten op de laptop na installatie van de desktop daar ook automatisch zullen verschijnen, of moet je die zelf overzetten. En als je dat zelf moet doen, hoe doe je dat dan? Ik gebruik de laptop annex pc heel veel maar weet heel weinig van de technische kant van het computergebeuren..
Als je graag je eigen data wilt behouden, moet je deze overzetten.
Vergeet ook niet alle privé dingen van het bureaublad te kopieren. En je zal de komende tijd wel moeten wennen omdat sommige snelkoppelingen niet meer juist werken. Tip: bewaar je persoonlijke bestanden uit de bibliotheek ook op een andere plek, een USB stick of externe harde schijf, zodat je ze niet kwijt bent als er iets fout gaat.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.