Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe zorg ik ervoor dat mijn laptop minder hard blaast?

Ik heb sinds 2 dagen een nieuwe hp pavilion notebook gekocht. Maar hij blaast aanzienlijk hard voor een nieuwe laptop, en als ik erop wil gamen (waar hij ook voor bedoelt is) blaast hij zelfs nog harder. Is dit een fabrieksfout of wat moet ik doen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Een laptop heeft niet voor niets "Verntilatoren"
als ie hard blaast betekent dat ie veel moet koelen, Je kan het vast wel uitzetten maar dan kan je computer warm worden, Thermal throttle (Bepaalde componenten langzamer laten werken als ie warm wordt om overhitten/ Doorbranden te voorkomen), etc, etc.
Als ik jou was zou ik er gewoon af blijven en hoe irritant het ook is, Als computer midden in een spel super langzaam wordt (Thermal throttle) of kapot gaat is dat veel en veel irritanter ;)

Vriendelijke groet,
(DJ) Davy
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het kan ook zijn dat je de ventilatieroosters aan de onderkant van de laptop te veel afsluit waardoor de warme lucht niet kan ontsnappen. Het gevolg is dat de temperatuur in de laptop oploopt en de ventilatoren harder moeten gaan draaien om te koelen: dat kan extra lawaai betekenen!

Dat de ventilatoren harder gaan draaien als je aan het gamen bent is normaal: de processor en de videokaart worden dan zwaar belast. Ze verbruiken dan meer stroom en daar komt (aanzienlijk) meer warmte bij vrij.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing