Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom lagt mijn computer met Windows 10?

Ik heb gisteren met succes Windows 10 kunnen installeren, alleen heb ik er een probleem aan over gehouden: mijn computer stopt/lagt even als ik eventjes bezig ben met onder andere typen, of opeens als ik met de muis bezig ben, ook als ik een game speel zie ik lijntjes boven in mijn beeld lopen. Ik heb de laatste drivers van nvidia en van mijn intel graphics card al geïnstalleerd en tevens is mijn standaard gpu de nvidia kaart. Heeft misschien iemand een oplossing?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Welke update had je eerst? Windows 8, 8.1 of 7? En had je al een goede computer? Kijk eventjes of je harde schijf vol zit, daardoor kan je computer soms ook slomer worden.
Als het probleem blijft, dan zou ik weer downgraden naar je vorige bestuur-systeem.
Ik dacht al dat Windows 10 geen top bestuursysteem zou worden..
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
er kunnen verschillende problemen aanwezig zijn het is waarschijnlijk omdat windows
10 heel nieuw is dus het heeft niet alle drivers want toen ik eergisteren windows 10 had geinstaleerd had werkte het ook niet en het zou ook kunnen dat je intel hd graphics als standaard graphische processor is ingesteld maar die nvidia moet standaard zijn want die is veel sneller of en waarschijnlijk kan het ook zijn dat in windows 10 is het operatiesysteem zwaarder als in de vorige versies want als ik mijn
laptop van windows 7 naar 8 upgrade krijg ik ook lag want die laptop zelf heeft een slechte graphische chip en de laatste optie zou kunnen zijn dat er iets met je internet aan de hand is want soms ontvangt de adapter geen signaal en dan lagd ie even maar dat is bij alle pcs met draadloos internet
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing