Kan je windows 10 ook als stand alone downloaden?
Als je Windows 7 of hoger hebt, krijg je de update van Win10 vanzelf een keer langs. Zo ook bij mij.
Alleen kan je Windows 10 ook als stand-alone pack downloaden zodat je op een later tijdstip, of als je een windows 7 computer hebt die niet op het net is aangesloten, ook naar windows 10 kan upgraden?
Eigenlijk is het idee vergelijkbaar met het downloaden van service packs. Deze kan je ook als pakket in het geheel downloaden of automatisch laten doen.
Toegevoegd na 15 uur:
Ik bedoel niet dat je het kan kopen. Uiteraard kan je het kopen. Zou commercieel gezien erg raar zijn als het niet zo was.
Wat ik bedoel is of je het gratis kan downloaden. Het eerste jaar is het voor gebruikers van Windows 7/8 gratis beschikbaar. en bij mijn gewone laptop is er al een icoontje waarbij staat dat het gedownload is en klaar om te installeren.
Maar ik heb een computer die stand-alone is en die absoluut niet op het net aangesloten gaat worden (hier staat bedrijfsgevoelige info op. mijn service packs kon ik wel altijd gewoon downloaden en daar installeren).
Dus vandaar, kan je windows 10 ook downloaden en op een stand alone computer zetten?
Microsoft loopt dan nl. het risico dat het bestand wordt gebruikt door mensen die er geen recht op hebben (die op dit moment geen legale W7 of W8 hebben).
Bedrijfsgevoelige informatie is niet uitsluitend voor grote coorperaties, dus aannemen dat een permiteren van een licentie geen probleem is, is onzin. Overigens is het niet aansluiten van machines op internet de beste manier om dingen niet te delen.
Maar mijn vraag is niet gesteld zodat andere mensen een oordeel kunnen vellen, maar omdat ik mij iets afvraag. Het idee van de Service Packs was dan ook een voorbeeld zodat mensen weten waarover het gaat. Maar als we dan toch een oordeel vellen, als je het toch over encryptie hebt, verbaasd het me ten zeerste dat je Windows aan houdt. Stap dan over op een Unix gebasseerd systeem. Wat betreft de offline installer, dat is inderdaad wat ik bedoelde :-)
Het feit dat ik een onveilig systeem er op na houdt, is dat voor de gezondheidszorg er bepaalde programma's verplicht worden gesteld die alleen maar op windows draaien. Ook met programma's die bijv. een echoapparaat aansturen. Dus dan zit men vast aan een windows bak... (ik heb al geprobeerd het met VM-ware te draaien, maar dit wilde niet lukken). Verder als je dan aangeeft dat het alleen voor de consument is, vraag ik me af waarom het direct met een ironische opmerking moet. Maar dat zal wel aan mij liggen.
In ieder geval hartelijk dank voor je bijdrage.
Succes in elk geval, vriendelijke groet,
Sando
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.