Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke laptop is sneller? i3 met 8gb intern geheugen of i5 met 4gb?

Ik twijfel tussen: http://www.wehkamp.nl/elektronica/laptops/S50/toshiba-satellite-c50-b-147-laptop-15-6-inch/C26_6F4_S50_402836/?MaatCode=0000&PI=0&PrI=1&Nrpp=24&Blocks=0&Ns=M&View=List&Nf=option.price%7cBTWN%2b11500%2b51100&NavState=%2f_%2fN-1mx7ZnwrZnwq&IsSeg=0 of http://www.wehkamp.nl/elektronica/laptops/S50/toshiba-satellite-l50-b-1wj-laptop-15-6-inch/C26_6F4_S50_464858/?MaatCode=0000&PI=0&PrI=0&Nrpp=24&Blocks=0&Ns=M&View=List&Nf=option.price%7cBTWN%2b11500%2b51100&NavState=%2f_%2fN-1mx7Znwr&IsSeg=0

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik zou gaan voor de i5, die heeft meteen een betere videokaart.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Sneller waarvoor (waarin)?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Het geheugen staat los van de snelheid... Het verschil in performance ga je pas merken bij programma's die veel geheugen nodig hebben, denk dan aan AfterEffect, 3DsMax, Blender, Avid Composer, Houdini... Bij algemeen gebruik merk je geen verschil tussen 4GB en 8GB.. Ga voor de i5 met 4GB... Uiteindelijk is geheugen makkelijker te upgraden in de toekomst dan de processor(BGA vastgesoldeerd op het moederbord)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het ligt er maar net aan waar je hem voor gebruikt.

Gebruik je apps/games die veel CPU vragen dan is degene met de i5 waarschijnlijk sneller. Gebruik je apps/games die veel RAM gebruiken dan is degene met meer RAM waarschijnlijk sneller.

Wat je je moet afvragen is, waar ga ik het voor gebruiken en hoeveel RAM gebruikt dat ? Dan kan je denk ik wel een correcte afweging maken. Desalniet te min is 4GB RAM niet zo duur meer dus dat kan je ook zo bij de andere erin prikken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding