Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe kan ik upgraden naar windows 10?

Ik heb windows 8 en wil upgraden naar windows 10.
Ik vernam dat dit gratis kon (het zou zelfs gratis kunnen voor mensen die een illegale versie hebben, maar die van mij is legaal). Als ik echter op de microsoft website me wil inschrijven om op de hoogte gehouden te worden dan krijg ik de melding "uw verzoek kan niet worden voldaan".
Is er een andere manier om te upgraden?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heb je het hier gelezen?
http://www.apparata.nl/nieuws/gratis-windows-10-upgrade-ook-voor-illegale-gebruikers-11986
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@liveisgreat, weet je zeker dat je aan de systeemeisen voldoet?
Pc’s met een scherm vanaf 8-inch met een schermresolutie van 800x600p kunnen Windows 10 draaien. Daarnaast vraagt de 32-bit versie 1Gb aan werkgeheugen en 16GB aan opslag. De 64-bit editie vereist 2GB werkgeheugen en 20GB opslag.
liveisgreat
9 jaar geleden
ja hoor daar voldoe ik helemaal aan, bedankt JoanDArc voor je info

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Windows 10 is momenteel alleen als Technical Preview te installeren. Lees voordat je hieraan begint eerst of je dit echt wilt. De bijgevoegde bron beschrijft precies hoe je het kan doen. Lees goed het stukje 'Download en installeer de Preview alleen als je...'. Het is de bedoeling dat je jezelf eerst registreert als 'Insider' (zie tweede bron), dan kun je vanuit Windows 10 ook feedback geven.
Ook is het zo dat als je dit traject ingaat, dat je uiteindelijk (na alle updates van tussenversies) uitkomt op de exacte release versie zoals iedereen deze krijgt wanneer Windows 10 uitkomt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee, de enige manier is om te wachten. Wachten tot de zomer. Dan wordt deze versie pas ter beschikking gesteld aan het publiek. En wat je zegt klopt, illegale gebruikers kunnen Windows dan legaliseren.
(Lees meer...)
escape
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kan nu al de een testversie downloaden. En die over of naast 8 zetten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat klopt helaas niet. Een PC met een illegale versie van Windows is na de upgrade naar Windows 10 nog steeds illegaal: A Microsoft spokesperson sent ArsTechinca a full statement about the situation. The wording is interesting: "With Windows 10, although non-Genuine PCs may be able to upgrade to Windows 10, the upgrade will not change the genuine state of the license... If a device was considered non-genuine or mislicensed prior to the upgrade, that device will continue to be considered non-genuine or mislicensed after the upgrade." This story has been updated to reflect that you don't get a legitimate copy of Windows 10.
liveisgreat
9 jaar geleden
Maar dat is het probleem ook niet hoor, mijn versie is legaal. Alleen was ik verwonderd dat een illegale versie ook geupdated zou kunnen worden...Plus denk ik dan: als je je moet registreren voor de update, weten ze toch meteen dat je een piratenversie hebt?
in ieder geval bedankt voor de info
windows 10 is officieel nog niet uit maar je kan wel een preview versie installeren
let wel dat dit wel eens ene kreupele versie kan zijn aangezien niet alle drivers van bijvoorbeeld printer ed niet up to date zijn. of software dat er nog niet mee werkt

dus deze kan je beter niet over je windows 8 heen installeren maar op een aparte partitie.
(Lees meer...)
capthavoc
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding