Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

(Hoe) kan ik via de Windows XP cd het bestand ''urlmon.dll'' installeren?

Ik heb op mijn (oude) laptop nog Windows XP staan, maar die krijg ik niet meer opgestart omdat hij zegt dat het bestand ''urlmon.dll'' mogelijk is beschadigd of kwijt is. Ik heb een Windows XP cd'tje, maar is het mogelijk (zo ja: hoe?) om via de command prompt bijvoorbeeld het bestand er opnieuw op te zetten?
De foutmelding wordt op een blauw scherm gegeven (blue screen of death).

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Methode 1: met het programma Expand.exe vanaf de opdrachtprompt
1. Plaats de installatieschijf van Windows XP in het cd-rom- of dvd-rom-station van de computer.
2. Klik op Start, klik op Uitvoeren, typ Cmd en klik op OK.
3. Typ cd\ en druk op Enter.
4. Type Expand [Drive]:\i386\urlmon.dl_ c:\Windows\system32\urlmon.dll
5. Druk op Enter.

Methode 2: met het programma Expand.exe via het programma Uitvoeren
1. Plaats de installatieschijf van Windows XP in het cd-rom- of dvd-rom-station van de computer.
2. Klik op Start, klik op Uitvoeren
3. Type Expand [Drive]:\i386\urlmon.dl_ c:\Windows\system32\urlmon.dll
4. Klik vervolgens op OK.

Methode 3: met de optie Bestand uitpakken van Msconfig.exe
Ga als volgt te werk om de optie Bestand uitpakken van Msconfig.exe te gebruiken:1.Plaats de installatieschijf van Windows XP in het cd-rom- of dvd-rom-station van de computer.
2.Klik op Start, klik op Uitvoeren, typ Msconfig en klik op OK.
3.Klik op het tabblad Algemeen op de knop Bestand uitpakken.
4.Typ in het vak Terug te zetten bestand de naam van het bestand dat u wilt uitpakken. Als u het bestand eerst wilt selecteren, klikt u op Zoeken naar bestand, selecteert u het bestand en klikt u op Openen.
5.Typ in het vak Terugzetten het pad naar de locatie waar het bestand is opgeslagen. Als u het uit te pakken bronbestand wilt selecteren op de installatieschijf van Windows XP, klikt u op Bladeren, selecteert u het bestand en klikt u op Openen.
6.Als in het vak Bestand opslaan in nog geen pad wordt weergegeven (uit stap 4), typt u het pad waar u het bestand wilt terugzetten. Als u de map voor het bestand wilt selecteren, klikt u op Bladeren, selecteert u de map en klikt u op OK.
7.Klik op Uitpakken.
SimonV
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing