Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom Kan ik het ip-adres niet veranderen?

Ik krijg deze melding als ik: ipconfig/renew doe..
"Er kan geen enkele bewerking op de LAN-verbinding worden uitgevoerd als het medium ervan niet is aangesloten"

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
691
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kunt het IP-adres sowieso niet veranderen.
Dat wordt door je provider vastgelegd.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Reddie, en je LAN dan? Het Modem/Router krijgt een lease van de provider, maarja hoe moet het dan met al je aansloten apparaten? Ehm, met NAT!! Ehm NAT?, werkt dat met een Class-C netwerk? Ja! Hoe dan? Nou, je router is ook een DHCP server die Class-C(i.e. non routable adressen) IP's kan uitdelen.... Oh, kun je dat instellen? Jazeker! Dat kan door je DHCP pool in te stellen op je modem/router...
Dus elk aangesloten apparaat krijgt een non-routable IP van het modem/router?? Ja!! Oh, thanks!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Als er staat dat het Lan apparaat niet is aangesloten werk je waarschijnlijk draadloos (Wlan) en is er geen kabel in de netwerkpoort aangesloten.
Los daarvan kan je het externe IP adres niet veranderen; dit doet je provider voor je 1 keer in de zoveel tijd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding