Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is Windows XP nog te activeren?

Op een pc heb ik van de week Windows XP (legaal) geïnstalleerd. Nu wil ik het dus online activeren. Dit wil niet lukken. Is hier een oplossing voor?

(pc wordt verder niet online gebruikt)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Soms is het niet mogelijk om XP te activeren bij de activeringsserver van Microsoft. Dit probleem kan zich bijvoorbeeld voordoen als de server down is, of als de systeemklok van je computer vóórloopt op de huidige datum en tijd.

Doorgaans kan activeren wel telefonisch:
1. Klik op Start en achtereenvolgens op Alle programma’s, Bureau-accessoires en Systeemwerkset. Kies Windows activeren.
2. Klik op Ja, ik wil Windows telefonisch via een servicemedewerker activeren.
3. Klik op de privacyverklaring van Windows productactivering, klik op Vorige en klik vervolgens op Volgende.
4. Voer de stappen uit in het dialoogvenster Windows telefonisch activeren en klik op Volgende.
SimonV
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja, als je de activatiecode nog hebt, kan je wel als nog activeren. En je kan je XP nog blijven gebruiken. Je krijgt geen automatische beveiligingsupdates van Microsoft meer om u te beschermen tegen virussen, spyware en andere schadelijke software. Daardoor loopt u extra risico en dat kan onveilig zijn voor jouw persoonlijke gegevens.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing