Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik windows installeren op mijn mac zonder dvd?

Ik heb windows 8.1 gekocht om te installeren op mijn MacBook Air, maar er kunnen geen dvd's/cd's in Mac. Is het mogelijk windows via bootcamp te installeren zonder de dvd te hoeven gebruiken? (ik heb dus wel de product key)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
983

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Grondbeginselen van de Mac: Windows op je Mac met Boot Camp
Boot Camp kunt u Microsoft Windows draaien op je Mac. Leer hoe Boot Camp draait Windows en wat de installatie-eisen zijn.

Een Windows-toepassing die u nodig hebt om een ​​keer in de zoveel tijd te gebruiken? Geen probleem. Elke nieuwe Mac kunt u installeren en uitvoeren van Windows op volledige snelheid, met behulp van een ingebouwde utility genaamd Boot Camp. De installatie is eenvoudig en veilig voor uw Mac-bestanden. Nadat u de installatie hebt voltooid, kunt u opstarten van uw Mac met behulp van OS X of Windows.

Windows draaien op moedertaaltempo
U kunt het Windows-besturingssysteem draaien op je Mac op moedertaaltempo-zonder de prestaties boete die wordt geleverd met software-emulatie of "virtuele machines." Windows-toepassingen hebben volledige toegang tot meerdere processors en meerdere cores, versnelde 3D-graphics, en high-speed poorten en netwerken zoals USB, FireWire, WiFi, AirPort, en Gigabit Ethernet en drivers voor audio en Bluetooth-functionaliteit. Als u Mac OS X v10.5 of Mac OS X v10.6, de Boot Camp-ondersteuning software op de Mac OS X-installatie-dvd. Voor OS X Lion v10.7 of later drivers van Windows worden automatisch gedownload van Boot Camp-assistent.

Windows kan worden geïnstalleerd met behulp van dvd's of gedownloade versies (ISO) van Windows 7, Windows 8 en Windows 8.1.

Belangrijk: Houd de Windows DVD en USB flash drive die uw Windows-drivers aangesloten terwijl u de installatie van Windows bevat. Ze kunnen worden verwijderd na de installatie van Windows en updates zijn voltooid.

Afhankelijk van de hardware en het OS X-versie van uw computer, Boot Camp ondersteunt Microsoft Windows Windows XP met Service Pack 2, Windows Vista, Windows 7 of Windows 8 voor meer details, zie. Boot Camp: systeemvereisten voor Microsoft Windows .

Boot Camp-assistent maakt een partitie voor Windows zonder het wissen van uw bestaande OS X-volume. Belangrijk: Schijfhulpprogramma niet gebruiken om uw harde schijf voor Windows-installatie te partitioneren. Gebruik altijd de Boot Camp-assistent.

Na de installatie kunt u schakelen tussen Windows en OS X door de knop ingedrukt Option (Alt) bij het opstarten. Of gebruik het regelpaneel 'Opstartschijf' in Windows (geïnstalleerd met Boot Camp-ondersteuning software) of het OS X-opstartschijf voorkeurenpaneel om het standaard besturingssysteem ingesteld telkens wanneer de computer wordt opgestart gebruiken.

Verder in deel 2

Toegevoegd na 1 minuut:
Verder in reactie i.p.v ^
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding