Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe maak ik oude games weer bruikbaar?

Ik heb een aantal oude games, die bijvoorbeeld draaiden op Windows XP. Maar helaas, op de nieuwere systemen (nu Windows 7) doen ze het niet. Hoe kan ik deze alsnog werkend krijgen? Bestaan er programma's die een oudere versie van windows nabootsen, waardoor deze oudere games weer bruikbaar zijn?

Toegevoegd na 1 dag:
Het betreft 64 bit

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Klik in Windows 7 met je rechtermuisknop op het programma dat je wil openen, vervolgens Eigenschappen, dan Compatibiliteit en vervolgens aanvinken: "Dit programma uitvoeren in compatibiliteitsmodus voor: en hier vervolgens Windows XP selecteren.

Dat zou zomaar kunnen helpen.

Toegevoegd na 58 seconden:
Dit is althans op Windows 8.1 zoals ik die heb zo. Maar volgens mij is die optie er ook in Windows 7.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Naast de eerder genoemde compatibility modus, kun je programma's in een virtuele xp omgeving draaien onder windows 7. Die functie heet bij Windows XP mode. Dit werkt anders dan de compatibility mode en zorgt er tevens voor dat het widows 7 niet wordt vervuild met oude software.

Die optie werkt heel erg mooi en programma's krijgen een icoon in het startmenu.

Toegevoegd na 6 minuten:
Werkt in ieder geval in windows 7 professional en ik zag in fora ook in windows 8.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing