Hoe kan ik automatisch het programma instellen waarmee bepaalde extensies worden geopend?
Mijn werklaptop opent bepaalde bestanden met bepaalde programma's. Zo worden .jpg , .gif en dergelijke met Microsoft Photo Viewer geopend.
Ik kan er via de Verkenner wel voor zorgen dat deze extensies met een ander programma worden geopend (in dit geval: IrfanView), maar dat moet ik handmatig doen. Op zicht niet zo'n probleem, ware het niet dat de koppeling naar het standaard programma telkens wordt hersteld wanneer de laptop opnieuw contact maakt met het bedrijfsnetwerk.
Is er een manier waarop ik een hele serie extensies in één keer kan koppelen aan de door mij gewenste programma's?
Ik heb de commando's assoc en ftype al geprobeerd, maar daartoe heb ik geen rechten. Ik zoek dus een andere manier om meerdere extensies aan bepaalde programma's te koppelen.
De kans bestaat overigens dat het gewenste programma niet zal werken omdat je in je netwerk geen rechten hebt om het te starten. Het zou mooi zijn als je systeembeheerder bij jouw inloginstellingen iets kan veranderen zodat je niet meer de extensiekoppelingen van het netwerk overneemt. Maar ik heb geen flauw idee of zoiets mogelijk is... :)
Maar ach, je zult Photo Viewer wel niet mogen verwijderen...
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.