Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan het dat mijn muis + toetsenbord steeds vastlopen als mijn laptop te heet wordt?

Elke keer als ik een tijdje bezig ben op mijn laptop, dan lopen ineens mijn toetsenbord + muis vast. Als ik mijn laptop dan dicht en weer open doe, doen ze het weer, maar meestal 20 seconden later gebeurd hetzelfde. Ik weet niet hoe het komt & hoe ik het moet verhelpen!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
889

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Je geeft zelf het antwoord al: de laptop wordt te heet. Electronica (maar niet alleen dat) gaat gekke dingen doen als het te heet wordt. (Selectief) vastlopen is er daar eentje van.
Koop zo'n platformpje met ingebouwde ventilatoren. Die werken over het algemeen goed tenzij je de hele handel op een kussen op de bank gebruikt natuurlijk.
Overigens slijt electronica ook harder naarmate het heter wordt (ja inderdaad, electronica slijt en niet alleen door warmte maar ook als je het te lang niet gebruikt).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het gebruik van een extern koelplatvorm is symptoombestrijding en zorgt er niet voor dat het werkelijke probleem verholpen is. Jouw laptop heeft hoogst waarschijnlijk een verstopt koellichaam. Dat is het gedeelte waarmee je Processor en videokaart gekoelt worden.

Een ventilator blaast lucht door dit koellichaam. Echter in lucht zit ook stof en dit stof hoopt zich op tussen de ventilator en het koellichaam. er ontstaat dan een soort matje van stof waar geen lucht meer door heen gaat en het koellichaam zijn functie niet meer kan uitvoeren en de processor en videokaart te heet worden.

het laten schoonmaken van dit koellichaam verhelpt het probleem. Het nadeel is dat de meeste laptops volledig moeten worden gedemonteerd om bij de ventilator en het koellichaam te komen en daar rekenen de meeste computer bedrijven veel geld voor juist omdat dit een zeer veel voorkomend probleem is.

In mijn bedrijf doen wij dit ook maar is dit een neven activiteit en vragen wij hier niet veel voor dit omdat wij andere verdiensten hebben. Ga eerst eens na welke bedrijven er in de jouw buurt deze werkzaamheden verrichten en wat dat kost.

Mocht je het te duur vinden mag je de laptop ook door ons laten schoonmaken. je krijgt een officiele factuur en je bent voor 25 euro klaar.

http://www.htfelectronics.nl/nl kijk onder klanten service
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding