Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

waarom wordt er niks op DATA (D:) opgeslagen???

sinds kort heb ik een nieuwe laptop
maar hij slaat echt helemaal niks op Data(D:) van 258gb
is dat een fout ofzo of moet je die zelf gebruiken voor dingen???
alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.6K
Ritsuka
10 jaar geleden
Er word pas iets opgezet als jij dat zegt.
Met installeren van een spel bijvoorbeeld

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Die moet je zelf gaan vullen. Standaard staat de gebruikersmap (waar mijn afbeeldingen, mijn documenten etc staan) op de C-schijf. Daar zul je dus vanuit programma's standaard naar toe opslaan. Wil je dat dit op de D-schijf komt, dan zul je dit binnen die programma's zo moeten instellen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Met je rechtermuisknop kun je de "mijn documenten" folder verplaatsen naar D:. Bij virusproblemen kun je dan de c-schijf formatteren zonder dat je documenten kwijtraakt. Alleen email moet je eigenlijk ook nog backuppen, maar zelf gebruik ik eigenlijk alleen maar gmail en hotmail vanwege dat gedoe.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Inderdaad zet windows gemakshalve alles op C:
Je hebt wel de mogelijkheid om in "gebruikers" de mappen documenten, afbeeldingen, videos en downloads te verwijzen naar D:
Daarvoor moet je bij de betreffende map in bibliotheken bij eigenschappen aangeven dat je het wil verplaatsen naar D:....
Is zeer sterk aan te raden dit te doen, zodat je, als er ooit iets goed mis zou gaan met windows, je niet al je bestanden kwijt bent.
Ook je outlook of thunderbird mail kun je op overeenkomstige wijze naar D: verplaatsen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Op je D schijf staat je besturingssysteem. Verder slaat Windows alles automatisch op op de v schijf. De D schijf kan echter veel meer opslaan dan alleen het besturingssysteem, en die ruimte wordt vaak weinig gebruikt. Je kan wel je D schijf verkleinen, en hiermee je C schijf vergroten. Hoe je dat moet doen moet je ff op YouTube opzoeke, is nier moeilijk. En op deze manier kan je een hoop 'extra' ruimte creëren
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding