Hoe sluit je een laptop met windows 8 op een internet via adsl en zet je wifi uit op die laptop?
Ik kom automatisch uit op het wifi van de buren en dat wil ik niet.
Ik heb nog een cd-rom om het adsl te kunnen gebruiken, maar ik weet niet hoe ik wifi uit moet zetten. Het werkt anders dan op mijn tablet.
Hier is de automatische installatie gekoppeld aan het eerste adres dat van wifi wordt gevonden. Dat is het mail-adres van de buurman.
Ik heb dus nog een oud modem met draad. Maar de laptop selecteert automatisch het eerste draadloze netwerk dat er is gevonden.
Nu is mijn laptop daar aan gekoppeld.
De buurman vind dat prima. Hij heeft er geen last van.
Maar ik wil de laptop zelf gaan gebruiken via mijn eigen verbinding.
Iemand een idee hoe ik dit op los? (Op dit moment zijn de winkels nog gesloten en ik vraag het hier ook maar alvast. Ik heb al eerder ergens over deze problemen gelezen, maar nog geen oplossing gevonden.)
Toegevoegd na 1 minuut:
Buurman weet het ook niet en heeft er verder geen verstand van. Als die gaat uitproberen dan ben ik nog verder van huis. :-)
Toegevoegd na 1 dag:
EXTRA INFO:
Ik ben bezig met een configuratie van een nieuwe pc. Er is geen netwerk aanwezig.
Dit is een spiksplinternieuwe pc die ongebruikt uit de doos komt.
De fabrikant heeft er iets op gezet waarmee ik automatisch door een aantal vragen heen moet waarop ik mijn gegevens moet invullen.
Deze vragen zijn geen onderdeel van Windows 8 maar de antwoorden gaan er wel voor gebruikt worden.
Het zoekt zelf uit wat de eerste en dichts bijzijnde beschikbare wifi-aansluiting is.
Zie verder reactie ( V E R V O L G
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.