Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe sluit je een laptop met windows 8 op een internet via adsl en zet je wifi uit op die laptop?

Ik kom automatisch uit op het wifi van de buren en dat wil ik niet.
Ik heb nog een cd-rom om het adsl te kunnen gebruiken, maar ik weet niet hoe ik wifi uit moet zetten. Het werkt anders dan op mijn tablet.
Hier is de automatische installatie gekoppeld aan het eerste adres dat van wifi wordt gevonden. Dat is het mail-adres van de buurman.

Ik heb dus nog een oud modem met draad. Maar de laptop selecteert automatisch het eerste draadloze netwerk dat er is gevonden.
Nu is mijn laptop daar aan gekoppeld.
De buurman vind dat prima. Hij heeft er geen last van.
Maar ik wil de laptop zelf gaan gebruiken via mijn eigen verbinding.

Iemand een idee hoe ik dit op los? (Op dit moment zijn de winkels nog gesloten en ik vraag het hier ook maar alvast. Ik heb al eerder ergens over deze problemen gelezen, maar nog geen oplossing gevonden.)

Toegevoegd na 1 minuut:
Buurman weet het ook niet en heeft er verder geen verstand van. Als die gaat uitproberen dan ben ik nog verder van huis. :-)

Toegevoegd na 1 dag:
EXTRA INFO:
Ik ben bezig met een configuratie van een nieuwe pc. Er is geen netwerk aanwezig.
Dit is een spiksplinternieuwe pc die ongebruikt uit de doos komt.
De fabrikant heeft er iets op gezet waarmee ik automatisch door een aantal vragen heen moet waarop ik mijn gegevens moet invullen.
Deze vragen zijn geen onderdeel van Windows 8 maar de antwoorden gaan er wel voor gebruikt worden.
Het zoekt zelf uit wat de eerste en dichts bijzijnde beschikbare wifi-aansluiting is.
Zie verder reactie ( V E R V O L G

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Ik lees dat je een oud modem hebt en een nieuwe laptop met W8. Dan heb je dikke kans dat je helemaal niet op de wifi van dat modem kunt komen omdat W8 niet meer de juiste drivers daarvoor heeft. Ik heb al 2 keer ervaren dat iemand met een W8 laptop hier in huis kwam en niet op internet kon via mijn Speedtouch modem. Na vervangen van dit modem door een nieuwe (Experia) was het probleem opgelost.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je kan de kabel van eigen verbinding er gewoon induwen en de verbinding met het draadloze netwerk (zoals Nez beschrijft) vergeten. Overigens als je ook een eigen WiFi netwerk hebt, waarom zou je het dan niet direct verbinding mee maken, lijkt me makkelijker. Laat je laptop het netwerk van de buurman vergeten en vervolgens moet je ervoor zorgen dat je verbinding maakt met je eigen netwerk (waarbij je dan moet aangeven dat je laptop daar standaard automatisch mee moet verbinden).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
WIfi knop drukken
als jou LAN driver is geinstalleerd gewoon kabel erin en het zou moeten werken :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in de schuifbalk van Windows8 als die in je scherm verschijnt rechts, vind je instellingen helemaal onderaan (een zonnetje). klik daar op en je vind WiFi. daar weer op klikken en dan zie je dat je WiFi aangelsoten is. daar ook weer op klikken en dan kan je uitschakelen.
dan heb je zelf wel geen WiFi meer maar daar heb je toch de kabel van Adsl voor omdat die directe verbinding geeft langs Adsl.
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing