Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

bestanden verplaatst naar andere partitie tijdens crash is dat mogelijk?

had mijn pc opnieuw opgestart en toen ineens had hij met alles wat hij wou opstarten een probleem, geen enkel programma werkte meer.
toen ik weer opnieuw opstartte kwam ik terecht in de recovery mode....
ook daar kon ik nis mee.....toen heb ik er nieuwe win 7 er naast gezet en daar mee opgestart....alles wat ik kwijt maar toen ik i.p.v. c naar d ging stonden daar ineens de mappen die ik kwijt was....
hoe is dat mogelijk??? alles is naar d gegaan en het gekke is ik kan niet in de verplaatste map van windows komen...slaat de pc vast...
maar voordat ik mijn pc opnieuw opstartte ging ineens bittorent aan en vroeg zonealarm om toestemming om iets van bittorent toegang te verstrekken tot internet dat heb geweigerd....en een Blackberry hing nog aan de computer via de usb.....wie weet wat er mis is gegaan???

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
661
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je een nieuwe windows-installatie los installeert zal deze zijn eigen windowspartitie altijd C: noemen. Alleen als je de nieuwe windows op een andere partitie installeert vanuit de oude windows zullen de stationsletters soms worden meegenomen en staat de nieuwe windows ook daar op D:. Zet alles maar op een 2de (externe) harddisk als backup. Want als je zelfs in de RE-omgeving problemen hebt schort er waarschijnlijk wel iets aan je harddisk. Run zowel vanuit deze RE-omgeving eens een chkdsk als vanuit de normale windowsomgeving een diagnostic scan.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De bestanden zijn niet verplaatst, de partitie volume heeft een andere naam gekregen. Omdat je Windows op een andere schijf installeert, ziet 'die' Windows 'die' schijf als de C:\ schijf. De eerst volgende partitie is dan dus een D:\
Dat de boel vastloopt bij het openen van de Windows map, zou te maken kunnen hebben met slechte/beschadigde sectoren. Probeer alles van de partitie af te halen en te kopiëren naar jouw huidige C:\ schijf.
Daarna de partitie formatteren.
Dan nog even schijf controleren op fouten. Rechtermuisknop op partitie, selecteer "eigenschappen", dan tabblad "extra", dan "nu controleren...".
Daarna even aanvinken "beschadigde sectoren opsporen en herstellen".
Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
idd hij blijft in de war kwa partities, maar heb gelukkig mijn bestanden kunnen redden en heb de partities weggehaald en er 1 schijf van gemaakt en geformateerd.....hopen dat het goed blijft anders nieuwe schijf halen.....in ieder geval bedankt voor jullie antwoorden..

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding