Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

mijn laptop geeft na het opstarten op het bureaublad zwart hoe kan dit ?

Ik heb gehoord dat het een virus kan zijn maar iemand anders zij dat er te veel stof in de videokaart maar ik zou willen weten wat het is

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Er vanuit gaande dat je scherm niet stuk is zou het best eens kunnen zijn dat hij zijn beeld naar de externe poort stuurt.
Op de meeste laptops kun je ook een externe monitor of een beamer aansluiten.

Via een toetsencombinatie kun je dan selecteren of het beeld naar het eigen scherm, of het externe scherm, of beide gestuurd wordt.

Een laptop heeft vaak een speciale toets (fn, of func genaamd) die speciale laptop-functies op het toetsenbord van de laptop aanroept. Zo kun je b.v. ook het volume regelen of het scherm helderder of donkerder zetten.

Deze fn-toets werkt net als een shift-toets in combinatie met een andere toets. Kijk eens of je een toets kunt vinden met het symbooltje van een monitor erbij (ziet er meestal uit als een soort vierkantje) en druk die eens in, in combinatie met de fn-toets.

Dan selecteer je weer je eigen scherm en zal het beeld terug komen.

Een virus kán theoretisch ook de oorzaak zijn, maar dat is niet waarschijnlijk (virussen beleven meer lol met andere zaken) en stof is ook niet waarschijnlijk wanneer het probleem zich ook voordoet met een koude laptop die net opstart.
(Lees meer...)
Plaatje bij antwoord
Je zou kunnen kijken of je laptop wel wil starten in de veilige modus ( even er vanuit gaan dat u windows gebruikt) dit doe je door tijdens het opstarten herhaaldelijk op de f8 toets te drukken, kies daar de veilige modus (als je internet wilt kies dan met netwerkmogelijkheden.)

http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows/advanced-startup-options-including-safe-mode#1TC=windows-7

Het kan zijn dat je videokaart drivers een conflict veroorzaken, meestal behoor je dan "lelijk" beeld te krijgen maar het kan ook zijn dat deze geen beeld meer kan produceren.

In de veilige modus kun je dus ook proberen om je videokaart drivers te updaten, deze vind je meestal op de website van de fabrikant van je laptop.

Succes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is mij niet duidelijk wat je precies bedoelt.

Wordt je bureaublad zwart of wordt je scherm zwart?

In dat eerste geval moet je eens kijken of windows wel geactiveerd is.

in dat tweede geval ga ik ervan uit dat je voor het bureaublad wel alles op je scherm kon volgen (anders kan je niet weten dat ie wel opstart naar het bureaublad) en gaat het dus mis van zodra de grafische drivers geladen worden. Deïnstalleer dan de drivers vanuit veilige modus en installeer daarna de correcte drivers.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding