Wie heeft ervaring met Linux Mint EN Ubuntu?
Op mijn laptop (HP Pavillion DV2000) draait XP. Microsoft staakt echter de ondersteuning, dus daar moet ik vanaf.
Na stevig Googlen ben ik er van overtuigd dat een Linux-distributie de beste vervanger is, maar ik kan niet kiezen tussen Ubuntu en Mint.
Op de laptop heb ik al Ubuntu geïnstalleerd, voornamelijk omdat met behulp van WUBI een dual-boot zo makkelijk te installeren was. Ik vind Ubuntu echter (nog???) niet zo prettig. Ik mis bijvoorbeeld de mogelijkheid makkelijk een snelkoppeling op je bureaublad te zetten.
Ik wil so-wie-so naar een schone installatie (dus zonder ander OS), maar aarzel nog. Wie heeft ervaring met BEIDE systemen en kan mij (met argumenten s.v.p.!) één van de twee aanraden?
In mijn onschuld zeg ik "hoe XP-achtiger hoe beter".
Bij voorbaat dank!
Toegevoegd na 1 minuut:
Of is, vanwege de laptop, XFCE aan te raden?
En die snelkoppelingen zijn maar een stukje van het totale gebruikersgemak, in hun eentje niet doorslaggevend.
Maar als het Ubuntu zou worden, zal ik jouw link zeker gebruiken!
Linux Mint discourages upgrading every six months (see upgrade instructions). Mint recommends a fresh re-installation for each release; it is necessary to back up all data and applications. Ubuntu also recommends backing up before upgrading but has an easier upgrade flow with its Update Manager software that is pre-installed. Dus een verschil in upgrade methodiek, kan natuurlijk wel een hoop gedoe schelen. Leuke is natuurlijk dat je gewoon alles gewoon zo even kan proberen. Althans als je er niet voor schroomt om even een OS eraf te gooien en er weer een andere op te gooien.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.