Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

heb een HP laptop ,met windows 7 hoe krijg ik de taal van engels naar nederlands ?

hoi heb vandaag een HP laptop gekocht windows taal staat op engels ,ooooo maakt niet uit doe ik thuis wel ,maar wat ik ook probeer krijg hem bij configuratie scherm niet op Dutch ,ja kan wel ,maar geeft niet aan toepassen ( reply ) weet iemand hoe of wat b,v,d

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Heb je de professional-versie? Dan kan je de taal uitbreiden en wijzigen. Dwz: niet de taal van het besturingssysteem maar wel per afzonderlijk gebruikersaccount.

Heb je de home-versie? Dan heb je misschien nog 2 andere opties:

1. Een nederlandstalige oem-installatie op de kop tikken en windows daarmee herinstalleren.
2. Vroeger bestonden er "windows extra language packs". Misschien zijn die nog terug te vinden maar ik zou er niet op hopen. Ze waren bovendien erg prijzig!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wanneer het een standaard HP image is, kan je bij de eerste opstart kiezen welke taal je wilt gebruiken.

om hier opnieuw terecht te komen voer je het volgende uit:

Windowstoets + R -> sysprep

Open sysprep.exe en kies voor /oobe .

Herstart je pc en je krijgt het welkomsscherm waar je je taal kan kiezen.

LET OP! DIT IS ALLEEN BIJ CUSTOM MADE WINDOWS IMAGES .

Indien dit niet lukt zal je via de hp recovery je pc terugmoeten zetten, ook dan krijg je weer een keuze menu.

lukt dit ook niet ?

Dan kan je altijd nog vistalizer gebruiken, simpel programma uitgelegd op: http://www.froggie.sk/nl/

Toegevoegd na 1 minuut:
If this works for you +1 please
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing