Hoe los ik een DHCP fout 1079 / 2 op (Windows vista)?
IK heb hier een windows vista laptop staan die geen verbinding maakt met internet.
Na wat zoeken ben ik er achter gekomen dat bij Services "DHCP Client" niet wordt gestart en dat het probleem daar mee te maken heeft.
Bij handmatig starten krijg ik de volgende fout melding:
Kan de DHCP Client-service op lokale computer net starten.
Fout 1079: De voor deze service gespecificeerde account verschilt van de account die is gespecificeerd voor andere services die in hetzelfde proces worden uitgevoerd.
Het is me dan al snel Duidelijk dat deze service niet normaal wordt gestart / aangemeld
Als ik dubbel klik op deze service (DHCP Client) en naar het Tabblad "aanmelden" ga
Staat bij aanmelden als "Local system-account" aangevinkt. Wat mij goed lijkt te staan. Maar als ik bij een paar anderen service ga kijken (die wel gestart zijn) staat er "deze account" aangevinkt met vervolgens Ingevuld "local service" plus een wachtwoord.
Nu heb ik deze instellingen ook ingesteld bij de DHCP client, maar krijg nu bij het starten de fout:
Kan DHCP Clienr sercice op lokale Computer niet starten
Fout 2: het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden.
Bij het opnieuw opstarten van de laptop heeft hij de instellingen ook weer terug gezet naar aanmelden als "Local system-account"
En krijg ik weer de eerder genoemde fout 1079
Kan iemand mij veder helpen met dit probleem?
Ik weet nu even niet waar ik moet zoeken.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.