Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

mijn computer loop vast en dan krijg ik : your pc ran into a problem, wat moet ik doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

Was het een BSOD? Zoja:

Lees eerst de rest van de tekst op het scherm, misschien zit daar iets bruikbaars bij. Kijk ook of er een foutcode wordt aangegeven.
Ga dan eens kijken in de map met minidumps (C:\windows\minidumps) en als je daar bestanden terugvind van hetzelfde tijdstip als de foutboodschap, analyseer deze dan met de Debugging Tools for Windows. Vaak zie je daar dan meteen tussen staan welke boosdoener de fout heeft veroorzaakt. Vervolgens kan je die driver of software updaten. Maar je hoeft uiteraard niet te wachten tot het misloopt, zorg ten allen tijde dat alles up to date is, zo voorkom je al veel van dit soort problemen. Een alternatief naast een update is een herinstallatie van de probleemsoftware of probleemdrivers.

Raak je er dan nog niet uit?

Dan kan het probleem nog een aantal andere oorzaken hebben, softwarematig (malware) of hardwarematig (harddisk, geheugenfouten, warmteproblemen, etc...)
Dus je hebt wel een aantal zaken te controleren.

Als laatste redmiddel zou je bij terugkomende BSOD's een systeemherstel kunnen proberen, maar dat is niet zonder risico's.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing