Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Windows start niet normaal op als ik het werkgehegen verhoog ,wat moet ik doen?

als ik het werkgeheugen verhoog zegt de com normaal opstarten of windows herstellen ,en welke ik ook druk ,geen windows ,ja blauw beeld met een hoop tekst .ik denk kan de processor het wel aan wie geeft mij raad ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

Als ik het goed begrijp wil je pc niet meer opstarten na een RAM-upgrade?

Dan lijkt het mij de meest logische keuze om eerst even een geheugentest uit te voeren.

Dat blauwe beeld heet een BSOD (blue screen of death). Als je dat te zien krijgt is het altijd handig om de tekst eens te lezen, vaak stelt het zelf iets voor, zoals recente hardwarewijzigingen ongedaan maken. In jou geval eens proberen om het RAM er terug uit te halen bijvoorbeeld.

Kijk ook naar de foutcode en raadpleeg de microsoft knowledge base op zoek naar een oplossing.

Bij aanhoudende problemen kan je mbv een opstartbaar medium een malwarescan en/of harddisktest uitvoeren.

Ga ook meteen na of je veilige modus ook niet meer kan bereiken, want in sommige gevallen helpt een systeemherstel voldoende (maar let op, want soms brengt een (mislukt) systeemherstel je verder van huis waardoor je windows zal moeten herinstalleren, zoals ik onlangs zelf helaas heb meegemaakt).

Andere niet onlogische oorzaken zijn warmteproblemen of voedingsproblemen (misschien zat de voeding al op het randje en trekt die de extra 'stroomzuigende' RAM-modules niet meer?)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kijk even of het geheugen wat je bij prikt wel precies dezelfde bankjes zijn, vaak worden verschillende gemixte bankjes niet geaccepteerd. Kijk ook nog even of het überhaupt wel compatible bankjes zijn in de handleiding van je Mobo.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Haal het geheugenbankje er uit die je er bijgeprikt heb. Dus stel hem terug naar de vorige staat en bekijk dan of hij kan opstarten.

Zo ja, ga met deze nieuwe geheugenbankje(s) naar de leverancier/winkel en zeg tegen hen dat je PC niet opstart zodra je ze er in prikt.

Mocht dat het probleem niet verhelpen: Probeer te kijken of de nieuwe geheugenbankje elders kan testen (bijv. bij een vriend?)

Op die manier sluit je uit waar het wel/niet aan ligt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing