Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

CPU gebruik plots heel hoog hoe kan dit?

Hallo ik zit hier met een vraag. Ik heb nu al een tijdje dat ik gewoon iets op mijn computer aan het doen ben bijvoorbeeld youtube bekijken. (Niets extreems voor de CPU) maar dan word plots mijn CPU 100%, zo blijft hij 15 min extreem hoog waarna hij weer normaal word.

Ik hoop dat iemand een verklaring heeft voor dit probleem en een oplossing heeft.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Er kunnen vele verklaringen zijn (je virusscanner, of juist een virus) maar je kunt het het beste zelf onderzoeken door Taakbeheer op te starten en in het tabblad "Processen" te kijken naar het verbruik van ieder proces.
Overigens klopt het niet dat het kijken van Youtube "niets extreems" voor de CPU is, zeker als je meerdere tabs open hebt staan en er bewegende reclames overheen fladderen (vaak Flash) dan is dat wel degelijk een zware belasting.

PS: taalbeheer start je overigens door met je rechter muisknop te klikken op de taakbalk. Of door Ctrl-Alt-Del in te drukken en dan te kiezen voor Taakbeheer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als je dat met de taskmanager ziet moet je op de tab processen drukken. Dan zie je welk proces zoveel CPU vreet. Als je youtube bekijkt komen er nieuwe bestanden op je PC en gaat vaak de virusscanner aan het werk om die nieuwe bestanden te bekijken en te checken op virussen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing