Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom lukt het me niet om bestanden te verwijderen van mijn computer met Windows Vista?

Ik zie alsmaar de melding:
U bent niet gemachtigd om deze bewerking uit te voeren.

Wie weet wat er mis is met mijn computer? Want ik heb dit bij alle bestanden op de hardeschijf.

P.s. Ja ik heb Administrator rechten!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Om te beginnen schakel je in vista best UAC uit (dit moeit zich teveel waardoor dit soort problemen zich voordoen).

Ga dan naar de eigenschappen van de hoofdmap van je harde schijf en via beveiliging, geavanceerd, eigenaar en wijzig deze (deze staat zelfs standaard niet op administrator waardoor je zelfs als administrator dit soort problemen hebt).

Als dat niet lukt is er iets anders aan de hand en moet je verder zoeken, door vragen te stellen (werkte het voorheen wel? etc...). Moet je dan toch dringend enkele bestanden verwijderen doe dit dan via een linux live cd (die trekt zich lekker niets aan van de ntfs-rechten).

Toegevoegd na 1 minuut:
Was ik nog vergeten zeggen: als windows er om vraagt bevestig dan om toe te passen op alle onderliggende objecten
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Probeer eens om in te loggen op u account als administrator en dan die bestanden te verwijderen, mogelijks heeft u die ingelogd als administrator aangemaakt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing