Hoe kan ik mijn startmenu in Windows 7 snel bedienen met het toetsenbord?
In Windows Vista had ik een eigen startmenu gemaakt. Gewoon met de standaardfuncties die Windows biedt. Vooral met het toetsenbord was mijn startmenu supersnel te bedienen, maar ook met de muis ging het nog redelijk snel.
Als ik bijvoorbeeld Lightroom wilde starten, drukte ik op de Windowsknop, dan op de G (van Graphics), en dan op de L (van Lightroom). Zie onderstaand plaatje.
Wilde ik bijvoorbeeld de Writer van LibreOffice gebruiken, dan drukte ik de Windowsknop, de L en de W in.
Zo kon ik vrijwel elk programma in drie snelle toetsaanslagen starten. En mocht ik een combinatie zijn vergeten, dan liet het menu me snel genoeg zien welke toetsen ik nodig had.
Sinds kort heb ik Windows 7. Daar kost het starten van een programma echt veeeeel meer tijd, het is nu echt een gedoe geworden.
Bestaat er voor Windows 7 een instelling, of een apart te installeren hulpprogramma, dat mij weer in staat stelt om bijna al mijn programma's met drie snelle toetsaanslagen te starten? Dus net als vroeger in Vista, of daarvoor in XP.
(De enige optie die ik nu ken is het Classic Theme, maar dat gaat me net wat te ver.)