Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Tot wanneer is Windows 7 Professional 64-bit (OEM, English) verkrijgbaar?

Binnenkort komt Windows 8 uit, maar op mijn nieuwe computer wil ik Windows 7 installeren (Professional, 64-bit, OEM, English).

Tot wanneer is deze Windows-7-versie verkrijgbaar?

Toegevoegd na 33 minuten:

Het gaat om een desktop. Ik wil Windows 7, maar ik wil de DVD's hebben, zodat ik het zelf kan installeren.

Cryofiel
12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

Ik denk dat windows 8 gewoon naast windows 7 te koop zal blijven voor ene lange tijd
er is dus echt nog geen datum te zeggen dat het niet meer te koop zal zijn.
Je kan zelf windows xp nog gewoon verkrijgen los zeg maar
Ik kan me voorstellen dat ze als je een nieuwe laptop wilt kopen deze al snel wordt aangeboden met windows 8
in die overgang fase zal er waarschijnlijk gewoon windows 7 opstaan met een gratis mogelijkheid of wellicht klein bedrag upgrade die hoef je dus niet te nemen.

Maar goed als je een windows 7 laptop wilt kopen dan
is het na 26 okt waarschijnlijk nog maar een tijdje
dat het beschikbaar is a
aangezien ze waarschijnlijk als snel overstappen al was het alleen maar om reclame en hype gedoe
maar als los besturing systeem kan je het nog jaren lang kopen hoor.

ik vraag me af of windows 8 op laptops een hit zal zijn
op tablets en touchscreen zal het waarschijnlijk beter lopen.
capthavoc
12 jaar geleden
Een oem versie van Windows 7 mag niet aan een consument verkocht worden, deze mag alleen geïnstalleerd op 1 computer geleverd worden. Wat jij nodig hebt is de retail versie en deze zal tot ver in 2013 beschikbaar blijven. Windows 8 krijgt een andere verkoopregeling, daar kun je een system builers version voor kopen, deze mag dan wel aan consumenten verkocht worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een OEM versie kun je voorlopig nog gewoon kopen als consument.
Het OS is dan wel computergebonden. (Retail kun je meenemen naar een andere computer).

Overigens is de nl-versie is op het moment goedkoper.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing