Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom komen sommige tekens dubbel op mijn nieuwe laptop?

Ik heb sinds gisteren een nieuwe laptop. Hiervoor had ik een HP, maar nu een Acer. Als ik Shift + '' doe dan krijg ik de tekens ook meteen dubbel. Ook ^^ komt dubbel. Het toetsenbord is Verenigde Staten (internationaal). Dus ik weet niet waar het aan ligt... Weet iemand dit wel?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

Ik had het zelfde probleem toen ik een paar jaar geleden van windows xp naar windows 7 overstapte, ik kan niet vaststellen of dit ook daadwerkelijk het probleem veroorzaakt want op sommige windows xp computers is het ook zo.

maar als het goed is, gebeurt dit alleen bij ' ', " ", ^ ^. Ik heb overal een spatie tussen gedaan zodat de aanhalingstekens en haakjes beter te zien zijn.

Maar waar ik tegenwoordig gebruik van maak is het volgende:

als je shift + "x2 in drukt krijg je hem dubbel, maar als je bijvoorbeeld shift + " + spatie indrukt krijg je hem maar 1x met een spatie, zelfde geld als je shift los laat en dan een andere karakter invoert (shift + " + spatie loslaten + d = "d).

Het zou ook evt. kunnen liggen aan de toetsenbord maar dit lijkt me sterk, zou vast wel een instelling zijn van windows die ergens diep verstopt zit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing