Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Krijg steeds melding Vista OS(C:) is nauwelijks nog schijfruimte Hoe ruim ik bestanden op en welke?

Ben een leek met computers is trouwens een draagbare .Dus graag Yip en janneke uitleg hoe te verwijderen van dingen die ik kwijt kan.doe geen rare dingen zo nu en dan een foto en sites zoals deze bekijken.Hoor het graag BVD Groet Minke

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K
Pieter2011
12 jaar geleden
Minke, hieronder vind je een paar goeie tips. Je moet inderdaad eerst gaan opschonen; daarna kun je altijd nog bestanden weggooien, op een schijfje branden of op een usb-stick zetten. CCleaner is de beste start. Dan even schijfopruiming doen, zoals Ivar zegt. Daarna, ook via Start > Bureau-accessoires > Systeemwerkset naar Schijfdefragmentatie waarmee je bestanden comprimeert. Daarna is het aan jou om te kijken welke programma's of bestanden je wilt verwijderen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Windows heeft een ingebouwde functie om onnodige bestanden (zoals tijdelijke bestanden en bestanden in de prullenbak) op te ruimen. Hier kun je komen door op start te klikken (links onderin), alle programma's te klikken, Bureau-accessoires te klikken, systeemwerkset te klikken en vervolgens op schijfopruiming te klikken. Hierna zal hij zelf een hoop bestanden bij elkaar zoeken. Je kunt dan zelf selecteren wat je wilt verwijderen en wat niet. (Over het algemeen kun je alles verwijderen.)

De rest spreekt voor zich.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Top antwoord heb weer ruimte!!!

Andere antwoorden (5)

Een perfect gratis programma voor u is Ccleaner.
Die gaat automatisch alle tijdelijke bestanden opkuisen en uw register , indien nodig, herstellen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Te weinig schijfruimte kun je oplossen:
* Door het wisselbestand uit te zetten of te verplaatsen op een andere partitie. wisselbestand is normaal gesproken even groot als je ram-geheugen. En deze staat meestal op de C schijf.
* Door mijn documenten te verhuizen naar een andere partitie.
* Door de hibernate functie uit te zetten (geloof ik). Deze maakt ook een file aan om sneller te kunnen opstarten.
* Door de prullenbak te verplaatsen naar een andere partitie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hallo

begin hier is mee dit is het makkelijkst om te doen

zet internet explorer aan en druk op ctrl shift en del tegelijk
je krijgt dan een menu om je tijdelijk bestanden en geschiedenis te wissen !!!

dit zal waarschijnlijk al het probleem grotendeels oplossen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
klik met de muis op computer, ga met de aanwijzer op de icoon van de hardeschijf staan klik mt rechter muistoets en kies eigenschappen. dan klik je op schijf opruiming. succes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou zowieso je schijf defragmenteren schijfopruiming uitvoeren en dan kun je ook nog naar Configuratiescherm>Programma's>Een programma verwijderen. Ik hoop dat ik je hiermee een klein beetje heb kunnen helpen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding