Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom kan ik Windows XP niet installeren op Windows 7?

Ik wil graag weer terug naar Windows XP en ik heb momenteel Windows 7 op mijn computer staan. Ik heb de setup geopend en nu opend hij alles wel maar kan ik niet klikken op: Install Windows XP

Waarom kan dat niet, en hoe zorg ik ervoor dat het wel kan?

Toegevoegd na 28 seconden:
Screenshot:

http://gyazo.com/07553043482a23adb62398511c433bca.png?1335375427

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (7)

Je moet een schone installatie doen.

- Harde schijf formateren
- Daarna booten vanuit de CD

Toegevoegd na 4 minuten:
Alleen... om terug te gaan naar XP vind ik zelf geen goed idee.
13 jaar geleden
Dit kan waarschijnlijk niet, omdat de hardware in je pc simpelweg te nieuw is voor Windows XP.
Er zijn geen drivers verkrijgbaar, dus dat gaat niet werken.
Tevens is het niet aan te raden, Windows XP word niet meer ondersteund, er zijn geen updates meer voor. Het is dus onveiliger.
Ook is de meeste nieuwe software niet voor Windows XP beschikbaar.
13 jaar geleden
Volgens mij zit er niets anders op dan je harde schijf te formatteren. Ik zou XP niet aanraden. Er bestaat een speciale versie voor minder snelle computers: Windows7 Starter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan wel,misschien ligt het aan de cd of je kan je harde schijf formatteren want ik ben wel heel vaak van windows veranderd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet de computer starten vanaf de installatie cd van Windows XP dan werkt het als het goed is wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zo als hier boven eerder genoemd moet je een schone installatie doen want het is niet mogelijk om je systeem te downgraden. dus wat je moet doen is je partitie formateren en opnieuw instellen.
dan kan het wel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij Windows is het al sinds Windows 95 zo dat je het oudste besturings systeem als eerste installeert en daarna pas de nieuwere, andersom is nooit een succes geweest en geeft alleen maar problemen. Alleen vanaf de Windows XP cd opstarten en Windows 7 (en de hele partitie) wissen is een goede oplossing.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing