Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik deze optie weer inschakelen?(Een toets onderstrepen als ALT wordt ingedrukt.)

(Windows.)

1. Start 'desk.cpl'.
2. Appearance.
3. Effects.

Het is uitgegrijsd!! Grr... 'T zou verboden moeten zijn om zoiets uit te grijzen zonder een link naar de oorzaak.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wat voor versie is dit?? ik weet echt niet waar ik dit kan vinden. Als je wat meer info plaats, kan ik je misschien helpen. Ik denk dat je een bepaalde service hebt uitgeschakeld. Geen idee welke dat dan zou moet zijn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het was geloof ik Win2003. Nederlandse Windows:
1. Start.
2. Uitvoeren.
3. desk.cpl {enter)
4. Vormgeving.
5. Effecten. Een service uitgeschakeld? Nee, dat lijkt me stug.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Nu staat de toets altijd onderstreept en niet pas wanneer je de ALT toets drukt. Vinden veel IT-mensen handiger.

Maar als je het zou willen wijzigen, hier staat het in de registry:

HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop\UserPreferencesMask\

binary key enabled: 90 31 01 80
binary key disabled: b0 32 01 80
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
"Nu staat de toets altijd onderstreept en niet pas wanneer je de ALT toets drukt. Vinden veel IT-mensen handiger."
Dat zou je inderdaad denken, omdat 't vinkje er niet staat - echter toch is dat niet 't geval. Ik heb de regedit-geprobeerd, maar 't werkt nog niet - wellicht is er een reboot nodig.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat zou kunnen. Of je mag het vanuit de policy echt niet wijzigen. Het betreft hier een Current User Key, dus die is per aangelogde user anders. Het kan zijn dat de policy op machine niveau is (dus voor alle users) en de user setting overruled.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik zal eens op zoek naar de betreffende key op machine niveau :).

Andere antwoorden (2)

Normaal gesproken worden dit soort instellingen door een systeem administrator in of uitgeschakeld. Als dit op je werk het geval is kun je contact opnemen met de IT afdeling. Heb je dit probleem thuis log dan in als administrator.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik ben al ingelogd als admin.
Je zou het ook kunnen proberen via je toetsenbord instellingen. Weet niet welke versie je gebruikt, maar over het algemeen komt daar via: Start
Configuratiescherm
Software
En dan toetsenbordinstellingen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image