Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe kan ik me computer oplossen?

Ik heb een computer van windows xp. ik heb hem ongeveer 6 jaar. Ik heb daarin 1 GB RAM geheugen. Ik ging vandaag windows 7 downloaden, maar toen die opnieuw moest starten voor de installatie van windows 7 kreeg ik blauw beeld met 'stop'. waarom doet hij dat? want ik heb 1GB RAM geheugen en dat past wel met windows 7.. Wat is het probleem en hoe kan ik het oplossen?

Alvast bedankt :-)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

Er kunnen verschillende redenen zijn dat je een BSOD (blue screen of death) krijgt. Meestal gaat dit gepaard met wat extra informatie, als je de informatie over deze fout hier zou plaatsen dan kan kunnen we je een beter antwoord geven. Wel eerst even controleren of je computer aan de minimale systeem vereisten van windows 7 voldoet (zie bron)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Wat is het probleem" vraag je.
Dat kan van alles zijn, maar meestal zijn er in de nieuwe versie van het windows OS geen drivers meer voor de wat oudere techniek van "verouderde" computers.

Als je van dat probleem definitief af wilt zijn zou je het beste een Linux distributie op de oudere computer kunnen zetten OF zorgen dat je het "oude" winXP goed onderhoud.

Aan alle smaken Linux distributies kun je je hart ophalen als je van experimenteren houdt. :-)
Je kunt zelfs je eigen distro samenstellen.
En dan los je je porbleem met je oudere computer echt grondig op .

Veel succes, en vooral ook veel plezier.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zal zoals je zei niet liggen aan het ram geheugen omdat ik iemand ken die op een van zijn oude pc's met 512 RAM windows 7 heeft geinstalleerd, en hij is mischien wat sloom maar doet het wel. als je het hebt gedownload op een één of andere manier, dan kan het zo zijn dat de gene die de download heeft geupload iets met de installatie bestanden heeft gedaan (waarom weet ik niet). het best kan je dan een andere downloaden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing