Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg ik mijn beeldscherm scherp en helder?

Ik speel op mijn computer een film af die scherp en helder is, maar die film wil ik graag in de zelfde kwaliteit zoals op de computer op mijn tv zien.

Dit doe ik door middel van een converter.

De converter zelf heeft een menu die je vervolgens als je daar op drukt ook het progamma op de tv ziet.

Je kan door middel van down-up door het programmatje van boven naar beneden gaan.

En met left en right kunt je dan in het rijtje bijvoorbeeld contast aanklikken en bijstellen.

Ik heb dit met het hele rijtje gedaan, alleen ik krijg nog niet het gewenste resultaat.

Iemand enig idee of er nog andere opties zijn hiervoor?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Het probleem is niet dat de resolutie te laag is, maar juist dat ie te hoog is. Op jouw scherm op de laptop kun je HD-ready kwaliteit afspelen (1366x768 is het scherm als ik het goed heb opgezocht). De converter maakt hier juist een lagere resolutie van om het op een analoge TV te kunnen laten zien. Omdat het hier gaat om analoge signalen, zal er bij elke bewerking signaalverlies optreden. Ik vrees dus dat het niet mogelijk is om met zo'n converter een kwaliteit te krijgen net zo goed als op de computer. Als je ook nog de typenummers van TV en converter kunt geven kan ik dat misschien ook bevestigen.

De enige manier om op een goede kwaliteit films af te spelen is om de TV met HDMI aan de computer/laptop te hangen.
gvrox
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het kan zijn dat de resolutie te laag is.
Dan ziet het er scherp uit op je scherm, maar waneer het opgeblazen wordt voor op je TV dat het er wazig uitziet.
De film wordt dan opgerekt.

Vergelijk het maar met 3gp of mp4 filmpjes die op ( laat maar zeggen ) smartphone formaat zijn gemaakt, als je deze ineens op een 15 of 17 inch beeldscherm ziet dan lijkt het ook nergens meer na, terwijl deze op je telefoon er haarscherp uitzien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing