Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe komt het dat de tekens op mijn toetsenbord soms ergens anders onder een toest staan, dan ze horen te staan?

B.v. als ik op G.V. zit en wil b.v. mijn ? gebruiken, dan zit hij niet onder de vraagtekentoets (onder accent aiqu), maar zit de ? onder de toets bovenaan waar de 2 streepjes staan.
Alle andere tekens zijn verwisseld en moet ik gaan zoeken waar onder (welke toets) ze staan.
Als dit gebeurt, wat kan ik doen om de boel weer op z´n plek te krijgen?
(Ik zet dit maar onder besturingssysteem, misschien moet dit onder overig, weet niet)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mag ik vragen hoe lang je erover gedaan hebt om je vraag te stellen :p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Frustrerend lang. Inmiddels weet ik ze ongeveer te vinden, want het gebeurt best vaak.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had al zo'n vermoede hahaha. Maar het is je iig gelukt ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit probleem ontstaat als er meerdere toetsenborden / keyboards zijn geïnstalleerd. Door inderdaad CRTL-SHT in te drukken kom je er vam n af. Je veroorzaakt het door per abuis over de CTRL toets te gaan. Je komt er permanent vanaf door een van de twee toetsenborden te verwijderen in je configuratie.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik ga er even vanuit dat je op Windows 7/Vista werkt:

-Druk de windowstoets(startknop) in (linksonderin je scherm of linksonderop je toetsenbord)
-(Tik in) Land en taal (enter)
-Nu kan je het plaatje volgen
-Zorg dat er maar een toetsenbord mogelijkheid is en dat moet verenigde staten zijn.
-Als er een andere dan v.s. tussenstaat moet je die verwijderen.
-Als er geen v.s. tussenstaat moet je die bijvoegen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Een andere manier om er te komen is
Windows(start)->configuratiescherm->Land en taal.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb denk ik een compleet oud computer-gebeuren, denk ik. Mijn configuratiescherm heeft allemaal icoontjes en als ik op land klik staat het ingesteld op Nederlands.
Maaaarrrr inmiddels had ik uitgelogd vanwege de kleine lettertjes (niet meer leesbaar) en opnieuw ingelogd en nu doet hij het weer goed. Ligt het misschien aan de site waar je op bent?

Andere antwoorden (2)

Waarschijnlijk is de taalinstelling van je toetsenbord per ongeluk gewijzigd. Als je CTRL-SHIFT indrukt, moet het weer goedkomen.
(Lees meer...)
bamibal
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En Dan controleren met het vraagteken ;
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
~ dit moet een plusje zijn, nee dus. nog eens proberen contr. en shift indrukken, nu... nu krijg ik hele kleine lettertjes.
Er is een hele makkelijke manier om dit te veranderen.
Ga onderin het scherm naar het toetsenbord icoontje,
klik daarop met je linkermuisknop. Vervolgens zie je staan:
Verenige Staten (internationaal)
Nederlands.
Klik op Verenigde Staten en dan moet het weer goed zijn gekomen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding