Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is de juiste methode voor de tv/laptop combinatie?

Ik zou graag beeld en geluid op mijn tv willen krijgen via mijn laptop.

Ik heb hier voor een scart/vga gekocht en aangesloten.
Maar hij doet niets! ja beetje zoem.

Volgens mij krijg je op deze manier ook geen geluid,maar kan ik dan met deze scart :

http://www.allekabels.nl/Composiet-kabel/5787/325/SCART-ADAPTER.html

dat wel krijgen?

Dat je in dat zwarte plugje een kabeltje aansluit naar de laptop?(tulp ofzo)(en welke?als het klopt..)
En dat beeld vind ik maar een raadsel want ik zou volgens mij moeten doen?

Wie het weet graag!

Toegevoegd na 1 uur:
(Laptop: compaq presario CQ60)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

De Compaq Presario CQ60 heeft geen S-video uitgang, alleen een sub D VGA aansluiting.

Wat je nodig hebt om je laptop op een TV weer te geven is een zgn. VGA/Composiet/Scart converter.
Deze kastjes kosten ca. 40 tot 60 euro.

Hier: http://www.mcsnet.nl/nl/dept_83.html zie je wat ik bedoel.

Hierop sluit je de laptop aan en vanaf dat kastje sluit je de SCART kabel op de TV aan.

Is je TV een moderner LCD exemplaar dan kan er ook een VGA aansluiting aan de achterkant zitten. Dit is afhankelijk van het merk en de uitvoering.
In dat geval sluit je de laptop rechtstreeks aan met een VGA kabel. Het geluid moet je apart aansluiten met een 3,5 mm stereo jack (laptop) naar dubbel cinch kabel. (TV)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

jammer dat het kabeltje van €1,60 niet werkt.
als je op je laptop een s-video (zwart plugje) uitgang heb. zou het moeten werken met dat verloop stekertje van de foto. anders zal je even het merk en type van je laptop moeten vermelden om een beter advies te kunnen geven.

Toegevoegd na 16 uur:
dit is de goedkoopste die ik heb kunnen vinden
heb je ook dat verloop stukje nodig waar je zelf een foto van had gestuurd, een VGA kabel en een S-video kabel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing