Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe groot moet je de C: partitie ongeveer laten met Windows 7?

^

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

lk zou zeker 100 Gig nemen. Bij 10 of 15 Gig kom je na verloop van tijd in de problemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Wanneer je alleen Windows (en de programma's die alleen maar op c: kunnen worden geïnstalleerd) op c: zet. Dus alle andere software op een aparte partitie, dan is 10 tot 15 GB ruim voldoende.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gebruik een SSD schijf van 32Gb, en zelfs na het uitschakelen van disk space verslindende opties zoals recovery space en browser cache loop ik nog een beetje tegen de rand aan.
Ik raad eigenlijk iedereen aan om helemaal geen partities te maken maar gewoon alles op 1 disk te zetten. Dit voorkomt problemen, en er is eigenlijk weinig voordeel aan een C: partitie gebruiken tenzij je een image maakt van je C: schijf om die later dan vanaf D: te kunnen herstellen. Dit heeft echter ook weer veel nadelen, namelijk dat je je documenten sinds de image kwijt zult zijn maar bv ook windows updates en driver updates opnieuw zult moeten doen. Als je niet meer dan 1 PC moet beheren is het eigenlijk zinloos om images te maken, ergo kun je beter gewoon alles op 1 disk / partitie zetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Minstens 30 Gigabytes. Neem 't ruim en een mooi getal; 'k zou zeggen 32
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing