Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Windows 7 CD/DVD werkt niet wat nu?

Ik wil vanaf win xp naar Win 7 (hij staat er nu op) ik ben vergeten om mijn C schijf te formatteren! ik heb geprobeerd om met mijn win 7 DVD op te starten maar hij deed niks. ik heb in de bios ingesteld dat hij eerst vanaf Cd opstart maar er gebeurt niks. Moet ik een Bootdisk maken? (ik weet niet hoe)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (4)

Is het wel een DVD speler die in je computer zit? OF alleen een CDROM speler? Want dat verklaart al een hoop.

ALs die vraag met ja beantwoord is: is het een kopietje? Dus een DVD-R, of een DVD-RW? Want die zijn vaak nogal speler-specifiek. Dat wil zeggen: die doen het vaak niet in andere spelers dan waarin ze gebrand zijn.

Probeert je computer de schijf wel te lezen uberhaupt ook?

Tenslotte zou het nog kunnen dat de dvd gewoon kapot is, dan moet je het met een andere proberen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vaak is het ook zo dat je tijdens het starten (ondanks de juiste instellingen in je BIOS) een toets moet indrukken, waarna je kunt kiezen vanaf welk 'device' je computer moet booten. Probeer eens de F toetsen bovenaan je toetsenbord uit, of ESC. Vaak wordt deze toets aangekondigd met 'Press * to select boot device'. Dan komt er een klein menu waar je middels het drukken van de pijltjestoetsen het juiste device kunt selecteren, vervolgens enter :).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is de CD/DVD van windows 7 een 32 bit of 64 bit en is je computer 32 bit of 64 bit?
Je moet hier namelijk goed opletten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
probeer de win7 dvd eens in een andere pc ?
start hij daar wel op ?
als hij daar ook niet werkt ligt het toch aan de DVD
capthavoc
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing