Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan mijn computer 1080p .mkv (minstens 10 GB) films aan?

Ik speel mijn films af vanaf een externe hard disk. Dit ging altijd prima totdat ik ook 1080p films in .mkv ging afspelen. Deze films zijn minstens 10 GB. Eerst had ik VLC, maar dit werkte totaal niet ivm hapers. Nu heb ik BSplayer gedownload dit gaat al een stuk beter alleen komt er soms een haper waar het geluid doorloopt en het beeld blijft staan waardoor het geluid voorloopt op het beeld. Dit alles is best frustrerend en ik hoop nu eigenlijk dat het aan mijn computer ligt. Het is een desktop uit (schatting) 2006 en is heel intensief gebruikt.
Hier de specs:

Moederbord : MSI K9N_Neo-F (MS-7260)
Chipset : nVidia nForce 550
Processor : AMD Athlon 64 3800+ @ 2400MHz
Fysiek Geheugen : 2048MB (1 x 2048 DDR2-SDRAM )
Videokaart : NVIDIA GeForce 9600 GT
Harde Schijf : Hitachi HDP725050GLAT80 (500GB)
Harde Schijf : Hitachi HDT721010SLA360 (1000GB)
DVD-Rom Station : _NEC DVD_RW ND-3550A
Monitor Type : NEC Technologies LCD73V - 17 inches
Monitor Type : Samsung SAMSUNG - 19 inches
Netwerkkaart : Atheros Communications AR5005G 802.11a/b/g Wireless Network Adapter
Besturingssysteem : Microsoft Windows XP Home Editie 5.01.2600 Service Pack 3 (32-bit)
DirectX : Versie 9.0c (mei 2010)

Toegevoegd na 3 minuten:
Vergeten te zeggen dat het besturingssysteem XP is.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
911

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De specs zijn inderdaad voldoende. Het is de vraag of hardware acceleratie aanstaat. Deze videokaarten kunnen nl veel werk van de processor overnemen. Je moet eens kijken naar je processor belasting (via taakbeheer). Als deze hoog is, bijv tegen de 100%, dan maak je waarschijnlijk geen gebruik van de mogelijkheden van je videokaart. Als hardware acceleratie wel actief is, dan zal de processorbelasting vaak niet hoger zijn dan 20 procent
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies. Als je gebruik wil maken van video acceleratie moet je even MPC-hc downloaden en deze juist instellen. Als hij dat tegenwoordig zelf niet doet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Downloadt dan trouwens k-lite codec pack (daar zit mpc-hc altijd in) heb je gelijk alle codecs.

Andere antwoorden (2)

Afhankelijk van de hoeveelheid software en in hoeverre je pc vervuild is moet het met deze configuratie makkelijk lukken om deze films te kijken.

"The NVIDIA® GeForce® 9600 GT GPU offers a powerfully immersive entertainment experience designed for extreme high-definition gaming and video playback"
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is als de videokaart meewerkt met het decoderen van de stream, wat in eerste instantie gewoon door de CPU gebeurt. Je player moet wel goed ingesteld staan om gebruik te maken van GPU acceleration. Het is een misvatting dat je videokaart altijd video afspeelt.
Zoals mijn voorganger zegt, aan je computer zou het gezien de specs niet moeten liggen.
Ik kijk zelf vaak films op mijn laptop en deze hapert soms ook, meestal is dit een gevolg van oververhitting. Ik gebruik de laptop de hele avond en kijk dan vaak laat nog films. Wanneer ik de laptop even laat afkoelen dan gaat dit over.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding